Orimliga saker som stör dig, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet flera sådana telefoner som klarade åska, en slutade bara ringsignalen funka efteråt, en annan var precis som innan. Nu vet jag förstås inte hur långt tillbaka i tiden du menar, för mig är det 80- och 90-tal. Kanske blivit andra telefonledningar osv sedan dess. Nåväl, nu använder väl de flesta mobiltelefon, svårare för åskan att slå sönder. :p

Jag menar telefoner med nummerskiva. På 90-talet var det väl knappast någon som hade nummerskiva på telefonen längre? Mina föräldrar var inga moderna människor men visst hade vi uteslutande knapptelefoner i början av 80-talet. En telefon med nummerskiva kan självklart klara åska. Det kan även dagens telefoner men det är inte så att telefoner med nummerskiva var bättre utan det är mer slumpen som avgör om telefonen håller än om det är en telefon med skiva eller knappsats.

Andra telefonledningar har det inte blivit. Kopparledningarna är på de flesta ställen samma som en gång i tiden sattes upp. De har bara lagats och lappats. Det är därför den fasta telefonen försvinner på många håll nu för det är för dyrt att underhålla kabeln och ersätts det inte med fiber så blir det ingen fast telefon.

Man ska undvika att prata i mobil när det åskar eftersom åskan kan slå ner även i den.

Jag menar telefoner med nummerskiva. På 90-talet var det väl knappast någon som hade nummerskiva på telefonen längre? Mina föräldrar var inga moderna människor men visst hade vi uteslutande knapptelefoner i början av 80-talet. En telefon med nummerskiva kan självklart klara åska. Det kan även dagens telefoner men det är inte så att telefoner med nummerskiva var bättre utan det är mer slumpen som avgör om telefonen håller än om det är en telefon med skiva eller knappsats.

Andra telefonledningar har det inte blivit. Kopparledningarna är på de flesta ställen samma som en gång i tiden sattes upp. De har bara lagats och lappats. Det är därför den fasta telefonen försvinner på många håll nu för det är för dyrt att underhålla kabeln och ersätts det inte med fiber så blir det ingen fast telefon.

Man ska undvika att prata i mobil när det åskar eftersom åskan kan slå ner även i den.
Ja, det är sådana jag pratar om också och var en sådan jag syftat på hela tiden.

Stör mig på att jag hittat en lägenhet jag eventuellt skulle kunna köpa. Och inser att den har EN garderob. Stör mig på hur de kan visa en garderob på planlösningen. VEM HAR ENS EN GARDEROB?! Jag har typ 9 st och tre klädhästar :rofl: Försöker visualisera en planlösning med detta. Kommer ej funka såvida jag inte tänkt förvara kläder i köket :meh:

Hur svårt kan det vara att uttala Schweiz?
Inte alls.
Eller marängsviss?
Marängschwiss säger jag. Vet att det är fel, kan inte låta bli.

kl

För övrigt stör jag mig på att första tråden var så mycket bättre än den tvåan! Vi hade @julgrisen med sin fantastiska frustration gentemot en stackars oskyldig buss, @Philosophia som omotiverat störde sig på människor som tar för stora steg när de springer, @Sörlatungu med sin passion för att freda rondeller från folk som bara fucking står där?!

Så många här stör sig på så rimliga saker :arghh: :cry:.

Jag stör mig att man ska hamna i matkoma efter att man ätit god mat, måste allt blod åka ner till magen och ta hand om maten, kan det inte få va kvar lite så man inte blir så trött. :banghead:

Inte alls.

kl

För övrigt stör jag mig på att första tråden var så mycket bättre än den tvåan! Vi hade @julgrisen med sin fantastiska frustration gentemot en stackars oskyldig buss, @Philosophia som omotiverat störde sig på människor som tar för stora steg när de springer, @Sörlatungu med sin passion för att freda rondeller från folk som bara fucking står där?!

:D
Det är alltid lite risky med uppföljare, man ska vara försiktig med dem...

Sorry @niphredil men jag har en (till) rimlig sak jag stör mig på: ALLA DESSA JÄVLA IDIOTER SOM VARIT I NÄRHETEN AV MIG PÅ VÄGEN IDAG! :rage: :arghh:

Jag har sett idiotomkörningar (med eller utan släpvagn), vingel över halva vägen (mobil?), puckad idiot som parkerat bil med släp på en mack så det nästan inte gick att komma in eller ut därifrån, dessa jävla karavanledare som tycker det är en skitbra idé att ligga 5-10 km under tillåten hastighet fast det var full sol och bar väg samt idioterna som tror de får extra poäng när de tvärnitar MITT FÖR fartkameran! :arghh: :arghh:

Det märks inte att jag är jätteförkyld och har PMS, va? :angel:

Inte alls.

kl

Jag känner mig lite skyldig här. För att jag satte tonen fel i startinlägget. :crazy:

Jag kan kontra med att jag stör mig på mig själv för att jag stör mig och blir irriterad när jag blir avbruten när jag för tråkiga saker. Som nyss. Jag städade bilen. Sjukt tråkigt. Var in och hämtade dammsugaren och blev då avbruten (dels för att jag letade som en tok efter det långsmala munstycket som jag aldrig hittade, men det hör inte till saken) av min mamma som ville att jag skulle tömma baljan med kan kaninbajs som hon hjälpt lillungen att städa ur kaninburen. Gjorde det, började dammsuga. När jag var halvvägs klar kom sambon och meddelade att maten snart var klar. Och jag blev så sjukt irriterad att jag städade klart i ren ilska och frustration.

Så jag stör mig på att jag stör mig på att folk gör snälla saker. Typ. Och så har jag en nytvättad, nystädad bil som jag kan störa mig på när den blir skitig igen. Jämnvikt i livet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 268
Senast: Lilla
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 956
Senast: netia
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 290
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 178
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar