Om jag var ledsen förut så är jag helt gråtfärdig nu...!

Sv: Om jag var ledsen förut så är jag helt gråtfärdig nu...!

hänvisa gärna till var jag påstått det du säger? För annars kan du låta bli att lägga ord i min mun och tolka allt som fan läser bibeln.

Du tyckte kommunen var dumma, eftersom de skolor där du ville ha ditt barn är fulla med deras "egna" barn. Om skolan inte rymmer fler barn, vad ska kommunen då göra för att dina barn ska få plats, annat än att kasta ut de barn som redan finns där för att dina ska få plats?

Men missbrukarna håller väl inte till på skolgården när barnen är där? Kan du klargöra varför denna skola är så dålig annars och vad har du som styrker att dessa "dåligheter" stämmer?

Självklart är det farligt att bli överkörd. Förstår jag dig rätt att du alltså främst är rädd att dina barn ska bli överkörda på skolgården om de får gå i din gamla skola? Är det ett stort och vanligt problem med knarkare som kör på skolgården? I så fall kanske man kan sätta upp grindar eller liknande som kan vara stängda när barnen är där? Så var det alltid i de skolor jag gick i när jag växte upp, så det kan inte vara helt ovanligt.

De andra förslagen på lösning har jag missat, vilka var de?

:

Naturligtvis är jag inte främst rädd för att barnen ska bli överkörda, herregud, det var ju bara ett av alla saker som kan hända och händer just där. Den saken hände dessutom alldeles nyligen så det var därför jag tog upp just det.

Menom jag nu måste rada upp andra saker som hänt där är det gamla använda kanyler som hittas på skolgården, krossade flaskor eftersom by-alkisarna håller till på skolgårdens parkbänkar, psykfall som går runt och "terrar" och skrämmer barn, snuskgubbar (som antagligen är både psykfall/alkisar etc också) som försöker få med sig barn... ja, you name it.

Och detta är inget som hände för 10 år sedan utan det är aktuella grejer...

Och nej, jag tycker inget barn skulle behöva gå där egentligen...

De andra förslagen var bl.a att sätta upp tillfälliga paviljonger vid en annan skola i närområdet (d.v.s den skolan vi ville ha från början) och då är det alltså i samma område som de flesta bor men det förslaget ratades av kommunordföranden av en anledning som ingen begriper...

Senast ändrad:

Att sätta upp paviljonger kostar antagligen mer pengar och dessutom finns det väl ledigt lokalutrymme i skolan ni ska gå i. Det handlar väl om att kommunen är sparsamma med skattebetalarnas pengar.

Och paviljonger är ingen trevlig miljö, mina barn har gått i sådana under delar av sin skoltid.

Ja, pja lite allmänt nedlåtande om människor med problem.

Jag hade mina barn på ett dagis granne med Beckomberga mentalsjukhus och det närområdet var ...intressant... både dag-patienter, missbrukare och övriga mer eller mindre problematiska figurer fanns i närheten - jag stördes aldrig av det - tvärt om faktiskt - jag tyckte att det var bra att ungarna fick se "alla sorter", men å andra sidan så har ju ett dagis mera koll på ungrna än vad skolan har.

Jag skulle nog inte vilja att mina barn helt var segregerade från människor med problem, jag vill att de skall lära sig att se dem som just människor och behandla dem också med respekt.

Att sätta upp paviljonger kostar antagligen mer pengar och dessutom finns det väl ledigt lokalutrymme i skolan ni ska gå i. Det handlar väl om att kommunen är sparsamma med skattebetalarnas pengar.

Och paviljonger är ingen trevlig miljö, mina barn har gått i sådana under delar av sin skoltid.

Ja, det kostar pengar - dock har det visat sig att det kostar kommunen mer att behöva anlita skolskjuts fram och tillbaka från den gamla skolan till den i centrum.

För övrigt så var den skolan som nu ska rivas just paviljonger, den var tillfällig från början när den sattes upp - för 38 år sedan!

Nej, jag skrev den inte för att få sympati (var läste du att jag ville ha det?) utan mer för att skriva av mig och uppdatera hur det gått eftersom jag har skrivit om detta tidigare i våras.
Men det är klart att det är svårt för folk som inte själv sitter i "smeten" att förstå det hela.

Tja, någon slags "stöd" sökte du nog om du skrev den här tråden och beskrev hur ledsen och gråtfärdig du är.

Men jag får hålla med cirkus tidigare, självklart kan man ha förståelse att en situation liknande din kan vara besvärlig - men du uttrycker dig smaklöst och fördomsfullt. Varför tror du att någon annan ska bry sig om din situation, när du så klart deklarerar att du skiter i andra och man får helt och hållet skylla sig själv om man hamnar i en taskig situation i livet....

Det är precis som du säger att dagis har mer koll än skolan. På skolorna kontrollerar de inte ens om de minsta barnen har jacka på sig när de går ut på vintern... så frågan är då om de kan ha koll på att ingen snuskgubbe antastar barnen eller att de inte sticker sig på gamla hepatit-kanyler :crazy:

Tja, någon slags "stöd" sökte du nog om du skrev den här tråden och beskrev hur ledsen och gråtfärdig du är.

.

Det är din tolkning och vill du ha den så varsågod, får det dig att må bättre så....

Och dessutom säger du emot dig själv: om det är så som du säger, att i Sverige kan alla välja själva om de vil bli knarkare eller advokater, då kan väl inte skolan spela något roll. Alla kunde ju välja själva, sa du? Har du så liten tro om dina barns omdöme, att du tror de väljer att bli utslagna missbrukare istället för att ha ett bra liv?

Exakt, om man ändå så totalt väljer sitt liv så spelar det ju ingen roll om man går på en "skitskola", det är ju ingen ursäkt för att strunta i att plugga och bli stökig liksom. Man väljer ju själv, oavsett utgångspunkt...eller?

Och rent krasst, vill man inte att barnen ska vara på fritids så ser man till att man tar hem barnen efter skoldagens slut.

Det är inte samma personaltäthet på skola/fritidshem som det är på förskolor tyvärr.

Det är din tolkning och vill du ha den så varsågod, får det dig att må bättre så....

Nej, varför skulle det få mig att må bättre :confused:

Men någon respons ville du nog ha, annars kunde du lika gärna pratat med en vägg. Och visar man liten respekt och förståelse för andra människor är det svårt att få det själv.

Nej, det låter inte som om skolan med kanyler skolgården verkar vara en bra miljö alls för barnen.

Frågan borde ju egentligen lyftas högre - hur kommer man tillrätta med det större problemet att det finns kanyler på skolgården och att barnen blir antastade. Själv är jag litet fundersam till att inte detta tagits upp i dagspressen.

Och rent krasst, vill man inte att barnen ska vara på fritids så ser man till att man tar hem barnen efter skoldagens slut.

Det är inte samma personaltäthet på skola/fritidshem som det är på förskolor tyvärr.

Jag hoppas du inte ärallvarlig nu? I förskleklass går man i "skola" ungefär 3 timmar om dagen, mellan 8-11 och ibland 8-12. Resten av tiden är man på fritids. Ska folk då sluta jobba anser du?

Dessutom har jag vad jag ser inte skrivit att jag inte vill ha mitt barn på fritids?

Nej, det låter inte som om skolan med kanyler skolgården verkar vara en bra miljö alls för barnen.

Frågan borde ju egentligen lyftas högre - hur kommer man tillrätta med det större problemet att det finns kanyler på skolgården och att barnen blir antastade. Själv är jag litet fundersam till att inte detta tagits upp i dagspressen.

Jag kan tänka mig att det är så att det är så att då det i denna skola till stor del går barn till invandrare och andra som kanske inte är de som skriker högst i samhället så det är nog anledningen att inte media kontaktats, eller så prioriterar man inte sådant här, vad vet jag?

Jag vet i alla fall att kommunordförande som vi har nu inte bryr sig om barn och barnfamiljer i någon större grad, det har hon tydligt visat flera gånger... så det kan väl också vara anledningen... det går tydligen så bra för vår kommun att man kan sänka skatten med 1 kr/invånare men sen har man inte råd att låta barn gå i ordentliga skolor... :mad:

Skulle du själv vilja ha dina barn bland missbrukare och annat "pack"?

Eftersom du anser att jag inte har respekt för andra människor när jag inte vill det menar jag.

Du skrev något om att barnen släpps ut utan jacka, du menar alltså under skoltid?

Det du skriver om kanyler och dylikt. Jag kan nästan lova dig att personalen går och kollar sådant så fort det finns tid. Du får ursäkta, men jag tror knappast att det problemet uppkommer dagligen.

Skulle du själv vilja ha dina barn bland missbrukare och annat "pack"?

Eftersom du anser att jag inte har respekt för andra människor när jag inte vill det menar jag.

Nu var detta inte till mig, men jag skulle inte vilja ha mina barn bland folk som refererar till andra människor som "pack". Faktiskt.

Om de får se någon fridsam a-lagare på en bänk gör mig mindre. Det finns folk av alla sorter, och det är inte fel om man lär sig det redan från barnsben. Om inte annat så att man inte växer upp till att kalla andra människor för pack.

Det är precis som du säger att dagis har mer koll än skolan. På skolorna kontrollerar de inte ens om de minsta barnen har jacka på sig när de går ut på vintern... så frågan är då om de kan ha koll på att ingen snuskgubbe antastar barnen eller att de inte sticker sig på gamla hepatit-kanyler :crazy:

Men barnen skulle väl ha med sig personalen från den "fina" skolan? Sätter de på barnen jackor nu finns det väl ingen anledning att tro att de kommer sluta med det?

Barn som blir antastade och snuskgubbar som försöker "få med sig barn" ÄR ett jättestort problem. Du får väl ställa dig högst på barrikaden och skrika som attan så kan du hjälpa en massa barn att få en bättre närmiljö. Jag skulle inte dra mig en sekund från att göra det om situationen är som du beskriver. Jag lovar att med litet lagom rutten publicitet i pressen så kommer kommuntanten att vakna.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Min dotter har ärvt intelligens från båda föräldrar och än så länge (femte klass) har hon knappt någonsin behövt läsa på inför prov...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 370
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 586
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 776
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar