Ja det där med intervju börjar ju med att krångla och strula direkt. Först blev vi sjuka så jag fick omboka.
Sedan ringer människan som håller i det dagen innan (ja jag är stensäker på exakt vilken dag och tid det var) och säger att vi skulle ha intervju den dagen. Jag hävdade då att hon sade onsdag, dessutom lade hon till "hör av dig om du fortfarande är sjuk på onsdag", så jag är helt tvärsäker på att det var onsdag och inte tisdag som hon sedan påstod. Hon ringde alltså efter det klockslag jag hade bokat men på fel dag. Men nej, då hade hon tydligen en annan intervju inbokad på onsdagen, det hade hon ju ändrat efter vårt senaste samtal. Det skulle jag då automatiskt bara veta. Fick heller ingen bekräftelse på tiden i onsdags. Så, fick ännu en ny tid i morgon torsdag (och då minsann kom ett sms med tid och adress). Ja vad händer då, jo mobilen går sönder helt och hållet så nu har jag ingen telefon, kommer inte åt smset med adressen, nummer till stället eller någonting. Dessutom ska af ringa den 7, det går ju inte nu när jag inte har någon telefon.
Inte nog med det så gick ytterdörren sönder så vi fick byta hela låset och ta ut låssmed för att få upp dörren öhvt. Billigt och bra... eller inte. Sedan åkte sambon in och besiktade bilen idag som självklart inte gick igenom (varför skulle den liksom, varför skulle någonting någonsin gå bra), utan den fick flera anmärkningar på saker som var fel och så försvinner det ännu mer pengar där. Den har dessutom redan varit inlämnad för andra saker som behövde lagas.
Idag startade dottern gymnastik igen och medlemsavgiften ska betalas och det får ju jag göra såklart.
Hur ska jag dessutom lyckas sitta på en jäkla intervju och få någon att vilja anställa mig när jag inte kan se någonting positivt med mig själv, mitt liv eller min förbannade existens överhuvudtaget?
JAG. ORKAR. INTE. MER!
Jag har ju någon jäkla förbannelse över mig som gör att precis allt ska gå åt skogen.