Sv: Ojoj...

Är den ofödd så spruta tiken, finns den redan så är det väl bara att hålla tummarna?
Vem vill ha en sådan blandning?

Det låter som en fantastisk familjehund med lite vakt i. Perfekt för småbarnsfamlj på landet. Efter glada, sunda föräldrar. Hallelujah!

Det låter som en fantastisk familjehund med lite vakt i. Perfekt för småbarnsfamlj på landet. Efter glada, sunda föräldrar. Hallelujah!

Jaaaa!!!
En riktig gossekompis. Och inte behöver dom köpa shettis till barnen heller. Kan säkert köras in och dra hem veden till öppna spisen där den sen grillar sitt byte. En granne eller en älg.
Hahhahaaaha.

Obs - jag skämtar jag också.

Såg den där "Mycket ovanliga blandrasvalpar", och andra sorgliga blandras- och tjuvparningsannonser, på blocket.
Den ständiga frågan är väl: Varför?

För att det går att tjäna en slant? De lär ju inte ha stora omkostnader förutom foder. Det blir en del m man har ett par valpar att sälja för 5-8000 st
Det går ju att tjäna en del på hundavel om man vill.

Jaaaa!!!
En riktig gossekompis. Och inte behöver dom köpa shettis till barnen heller. Kan säkert köras in och dra hem veden till öppna spisen där den sen grillar sitt byte. En granne eller en älg.
Hahhahaaaha.

:rofl::rofl::rofl:

OnT:
Undrar hur tankegångarna är där.
Skulle hellre lägga pengar på nåt som inte kommer försöka äta upp mig.

Men...hur fungerar det rent praktiskt, är inte ovtjarka väldigt stora hundar? Eller tänker jag på någon annan nu, amstaffar är ju ganska så små.

Men...hur fungerar det rent praktiskt, är inte ovtjarka väldigt stora hundar? Eller tänker jag på någon annan nu, amstaffar är ju ganska så små.

Hundar är påhittiga, finns ju t ex Schäfer/Tax korsningar. Tikar klättrar upp på sängen t ex, så hanen lättare kan komma till.

Såg den där "Mycket ovanliga blandrasvalpar", och andra sorgliga blandras- och tjuvparningsannonser, på blocket.
Den ständiga frågan är väl: Varför?

Och om ett halvår kommer annonser om "Bra vakthund, passande familj på landet. Säljes pga allergi/ändrade familjeförhållanden/tidsbrist"

Skrattar åt era roliga kommentarer. Men egentligen är det ju sorgligt, för de här valparna som inte bett om att få bli till. Är ju som upplagt för att de blir problemhundar/vandringspokaler. :cry:

Som sagt, varför sprutar man inte om man vet att de tjuvparat sig?

Jag tror inte ens att det är en tjuvparning, utan nån idiot som tror att hundarna är tuffa och en korsning mellan två tuffa blir änna tuffare. :grin:

Jag tror inte ens att det är en tjuvparning, utan nån idiot som tror att hundarna är tuffa och en korsning mellan två tuffa blir änna tuffare. :grin:

Tror jag också... Det är sällan det är ren tjuvparning. De jag vet vars hundar som blivit tjuvparade har antingen sprutat hundarna om tid funnits eller varit extremt tydliga med att det är just tjuvparning.

Kom osökt att tänka på paret jag mötte i våras med en viszla/weimaraner-korsning. Jag frågade vad de hade tänkt göra med hunden (på förekommen anledningen eftersom jag hade båda mina med mig), svaret blev "Vi hade nog tänkt ta valpar på henne". Mycket riktigt sökte de hane till tiken i höstas på Blocket... Blir ju ingen direkt livsfarlig hund bara sådär, men så extremt onödigt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 664
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 598
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 575
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21