Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det ens lagligt lägga upp såna nakenbilder på små barn? Kan man inte anmäla det som barnporr eller liknande? Jag hade blivit vansinnig om ngn la upp liknande bilder på mitt barn :/ kanade överdrivet med anmälan men om du inte kan få bort den på annat sätt tänker jag.
Det är inte olagligt att vara idiot och att lägga upp en nakenbild på sitt barn. Idiotiskt, ja, olagligt, nej.
 
Det är inte olagligt att vara idiot och att lägga upp en nakenbild på sitt barn. Idiotiskt, ja, olagligt, nej.

Synd. Inte ens när bilden är sån som @krambanan beskrev? Dvs könet fullt synligt osv. Jag fattar inte att man lägger upp sånt, om jag förstått rätt var det inte ens pappan utan en vän som la upp den nu denna gång? Helt otroligt isf.
 
Synd. Inte ens när bilden är sån som @krambanan beskrev? Dvs könet fullt synligt osv. Jag fattar inte att man lägger upp sånt, om jag förstått rätt var det inte ens pappan utan en vän som la upp den nu denna gång? Helt otroligt isf.
Fast att ett naket barn är på bild behöver ju inte alls klassas som porr! Då skulle ju var och varannan förälder ha fullt med barnporr på sina barn. :crazy: Däremot så är det ju direkt olämpligt att lägga upp bilder på nakna barn på nätet eftersom pedofiler gärna kopierar bilderna.

Vännen har knappast lagt upp den på eget bevåg, snarare på spermadonatorns initiativ.
 
Ja jag tycker också det är sjukt. Om jag lägger upp en nakenbild på en vuxen utan hens medgivande begår jag ett brott men inte om jag gör det på ett barn.

Men jag fattar inte varför Facebook inte hittar bilden när dom har länk till hen som lagt ut den och exakt när den är utlagd och hur den ser ut. Kommer fortsätta anmäla till den är borta.
 
Läser för övrigt en bok av Hanna Svensson som heter "När blodsband brister". En sann historia. Nu har jag kalla kårar trots att jag inte läst många sidor än. Är så jävla glad att jag lämnade exet innan Mini föddes!
 
Ja jag tycker också det är sjukt. Om jag lägger upp en nakenbild på en vuxen utan hens medgivande begår jag ett brott men inte om jag gör det på ett barn.

Men jag fattar inte varför Facebook inte hittar bilden när dom har länk till hen som lagt ut den och exakt när den är utlagd och hur den ser ut. Kommer fortsätta anmäla till den är borta.
Kan bilden ligga som privat? Eftersom du skriver man måste vara vän med exets vän för att kunna se den. Då ses den ju bara av vänner och kanske därför FB inte hittar den i sin allmänna sökning? Vet inte om FB kan se privata inlägg. Alltså vid misstanke om brott kan de ju säkert det men frågan är om de går in och kollar sådana när det "bara" handlar om en olämplig bild? Vet inte riktigt hur det funkar hos FB, om det är skillnad om bilden ligger som offentlig eller privat.
 
Ja jag tycker också det är sjukt. Om jag lägger upp en nakenbild på en vuxen utan hens medgivande begår jag ett brott men inte om jag gör det på ett barn.

Men jag fattar inte varför Facebook inte hittar bilden när dom har länk till hen som lagt ut den och exakt när den är utlagd och hur den ser ut. Kommer fortsätta anmäla till den är borta.
Men kan inte bilden vara borta? Jag är inte så insatt i Facebook men du var väl inte vän med någon utav dom så att du kan se bilden (alltså vet du inte om den är borta eller inte)? Skulle i så fall förklara varför inte Facebook hittar bilden. Eller hur vet du att den är kvar?
 
Kan bilden ligga som privat? Eftersom du skriver man måste vara vän med exets vän för att kunna se den. Då ses den ju bara av vänner och kanske därför FB inte hittar den i sin allmänna sökning? Vet inte om FB kan se privata inlägg. Alltså vid misstanke om brott kan de ju säkert det men frågan är om de går in och kollar sådana när det "bara" handlar om en olämplig bild? Vet inte riktigt hur det funkar hos FB, om det är skillnad om bilden ligger som offentlig eller privat.
Fast TS har ju sett bilden och tagit skärmdump på den som jag fattar det?
 
Läser och fyller i lite att min pappa och mamma gick till strid om vårdnaden om mig då jag var ung. Mamma skulle flytta 120 mil och jag ville följa med. Pappa vann vårdnaden men inte ens ett år efteråt stod jag utkastad och flyttades därefter till mamma... Pappa ville aldrig ha vårdnaden om mig, han ville vinna över mamma.

Håller tummarna för dig i detta.
 
Facebook kan garanterat se allt som finns på Facebook.

Ja det är jag övertygad om och det spelar ingen roll om bilden är lagd så bara vänner kan se för jag har anmält det som att någon lagt ut bild på mitt minderåriga barn utan mitt tillstånd nu.

Jag fick en skärmdump av en vän som är vän med exet på Facebook men i vän med hen som lagt ut bilden (Exet är taggad i bilden). Min vän kommer därför inte åt urllänken men kan se bilden Och ja jag vet att den är kvar eftersom jag bett min vän kolla igen.
 
Ja det är jag övertygad om och det spelar ingen roll om bilden är lagd så bara vänner kan se för jag har anmält det som att någon lagt ut bild på mitt minderåriga barn utan mitt tillstånd nu.

Jag fick en skärmdump av en vän som är vän med exet på Facebook men i vän med hen som lagt ut bilden (Exet är taggad i bilden). Min vän kommer därför inte åt urllänken men kan se bilden Och ja jag vet att den är kvar eftersom jag bett min vän kolla igen.

Jag förstår att det är jobbigt för dig, men borde du inte i detta fall välja dina strider och spara dig till det som är verkligt viktigt? Umgänge, vårdnad, flytt, osv?
Han kommer driva dig till vanvett annars.
 
Föräldrar lägger ut liknande bilder hela tiden. I mitt flöde har jag just nu en fyraårings nakna rumpa, hon kastar sig framstupa ner i en pool.

För 10-15 år sedan fanns en utbredd föreställning om att "pedofiler stjäl våra barnbilder :eek:". Jag tror inte att det stämmer, åtminstone inte längre. Det finns så mycket barnporr som inte verkar särskilt svåråtkomlig att ingen har nytta av en badbild av ett väldigt litet barn.

Jag skulle själv inte lägga upp en sådan bild, eller några barnbilder alls offentligt. Men även han är ju trots allt hennes förälder och kan agera kring henne. Så jag håller med @Hyacinth, din energi behövs nog till viktigare saker.
 
Alltså jag backar och biter ihop mest hela tiden. Han gör precis allt han vet jag inte gillar för att provocera oavsett om han själv varit överens med mig om det innan eller inte. Och oavsett hur det påverkar Mini. Detta känner jag att jag inte kan backa på. Speciellt när jag vet att han gör det för att hämnas på mig. Hade bilden varit mindre avslöjande kanske. En vän la ut en liknande bild häromdagen. Ett naket barn i en pool men bilden var tagen så man inte såg varken könet eller hela rumpan. Jag tyckte den var helt okej trots att jag själv aldrig hade lagt ut en sån bild på Mini.

Men jag förstår vad ni menar.
 
I samarbetssamtalet påstod exet att det var tingsrätten som fastställde umgänget till tre ggr i veckan à två timmar. I själva verket var det ju vi som kom överens om det efter familjerättens rekommendation och hur mycket kontaktpersonen kunde ställa upp. Men när jag påpekade det så var det inte alls så. Han säger dessutom att jag yrkade på inget umgänge trots att det enda jag yrkade på var att vi skulle ha umgängesstöd.

Vet inte om han ljuger medvetet (men varför ljuga om något som är så lätt att motbevisa?) eller om han tror på det han säger själv och har så snedvriden verklighetsuppfattning? Eller om han ljuger så mycket han bara kan i ren taktik? Jag varken kan, hinner eller orkar försöka "motbevisa" alla lögner.
 
I samarbetssamtalet påstod exet att det var tingsrätten som fastställde umgänget till tre ggr i veckan à två timmar. I själva verket var det ju vi som kom överens om det efter familjerättens rekommendation och hur mycket kontaktpersonen kunde ställa upp. Men när jag påpekade det så var det inte alls så. Han säger dessutom att jag yrkade på inget umgänge trots att det enda jag yrkade på var att vi skulle ha umgängesstöd.

Vet inte om han ljuger medvetet (men varför ljuga om något som är så lätt att motbevisa?) eller om han tror på det han säger själv och har så snedvriden verklighetsuppfattning? Eller om han ljuger så mycket han bara kan i ren taktik? Jag varken kan, hinner eller orkar försöka "motbevisa" alla lögner.

Kan det inte vara så enkelt som att han inte riktigt har koll och därför säger något som skulle kunna stämma?
 
I samarbetssamtalet påstod exet att det var tingsrätten som fastställde umgänget till tre ggr i veckan à två timmar. I själva verket var det ju vi som kom överens om det efter familjerättens rekommendation och hur mycket kontaktpersonen kunde ställa upp. Men när jag påpekade det så var det inte alls så. Han säger dessutom att jag yrkade på inget umgänge trots att det enda jag yrkade på var att vi skulle ha umgängesstöd.

Vet inte om han ljuger medvetet (men varför ljuga om något som är så lätt att motbevisa?) eller om han tror på det han säger själv och har så snedvriden verklighetsuppfattning? Eller om han ljuger så mycket han bara kan i ren taktik? Jag varken kan, hinner eller orkar försöka "motbevisa" alla lögner.
Jag undrar om han inte talar sanning - SIN sanning. För mig verkar det som om han faktiskt inte förstått vad som händer i processen. Vilket ju måste bli som att slåss mot väderkvarnar för dig.

Ditt inlägg om bilden - jag förstår dig! Det måste skära i dig. Att han - eller hans vänner - lägger upp en sådan bild kommer så nära och det är så känslomässigt. Det blir så naket även bildligt talat.

Så om man istället håller det generellt - fortsätt försöka bita ihop och fokusera på det viktiga. Skit i vad han skriver om dig på fb, skit i om han kommer tio minuter försent, skit i hans bild av processen och håll fast vid din version av vad som sagts och vad som gäller. Det är ju uppenbart att det är du som fattat rätt och att han har huvudet uppe i röven.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp