Jag visste väl att hans plötsliga samarbete om helgen var för bra för att vara sant. Nu ska han absolut träffa henne lördag på min födelsedag (i helgen gick han med på umgänge mån, ons och tors och sen mån nästa vecka). Han säger att det som står från tingsrätten ska följas (umgänge två vardagar och en gång på helgen med kontaktperson/umgängesstödet). Men kontaktpersonen har ju semester? Umgänget ska ju vara med henne. Hur tänkte han nu?
Han har ringt socialens chef och klagat på att jag inte samarbetar. Jag är inte flexibel enligt honom. 
Allt detta pga att jag inte kunde ha umgänge ikväll (vilket jag sa direkt när vi skulle bestämma tider för denna veckan) för jag har husvisning. Vi hade ändå umgänge idag fast nu på eftermiddagen. Så förstår inte riktigt vad problemet är.
Ska försöka få tag i min advokat och se vad han tycker jag ska göra. Jag har ju redan gjort planer för helgen. Jag ser ju inte hur det skulle kunna vändas mot mig om jag åker faktiskt när jag har ett sms från honom där han själv går med på det. Och jag tycker det är rätt tydligt vem som kan samarbeta och vara flexibel vid umgänget och vem som inte kan om man läser våra senaste sms.