Fast förlust innebär inte nödvändigtvis att du får sämre ekonomi. Det är ju värre om du går därifrån med skulder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag kanske hängt med dåligt, men .... bestämmer han umgänge och sen bara struntar i det? Eller ändrar och har sig i sista sekund? Och menar att du ska bara anpassa dig efter hans nycker? Det låter ju helt sanslöst! Ni behöver ha nåt slags schema, som HAN, även han, sedan får möblera sitt övriga liv kring. Så ÄR det ju när man har små barn, övriga livet får anpassas, inte tvärtom. Vilken stropp!Exet ville visst inte ha något umgänge idag? Hörde aldrig något mer igår så vi åkte iväg tidigare idag och har inte hört något idag heller.
Antar att han ska försöka skylla över det på mig sen och förr hade jag smsat och påmint just för att jag var rädd för att få skit själv. Nu känner jag bara "skönt att vi slapp". Han får själv hålla reda på umgänget. Vet ju att saker som är viktiga för honom kommer han alltid ihåg trots att han jämt skyller på sitt dåliga minne när han "glömt" något han inte bryr sig så mycket om.
Fast förlust innebär inte nödvändigtvis att du får sämre ekonomi. Det är ju värre om du går därifrån med skulder.
Nu har jag kanske hängt med dåligt, men .... bestämmer han umgänge och sen bara struntar i det? Eller ändrar och har sig i sista sekund? Och menar att du ska bara anpassa dig efter hans nycker? Det låter ju helt sanslöst! Ni behöver ha nåt slags schema, som HAN, även han, sedan får möblera sitt övriga liv kring. Så ÄR det ju när man har små barn, övriga livet får anpassas, inte tvärtom. Vilken stropp!
Ja, det går ju utmärkt att gå med förlust utan att behöva vara skuldsatt för den sakens skull.
Då kan det ju tänkas påverka om det bidrar till ökade månadskostnader, för jag vill minnas att det baseras på hur mycket man har att röra sig med. Men som vanligt är försäkringsbolaget de bästa att svara säkert.
Det minsta du kan kräva är bra framförhållning, en vecka är lite i sammanhanget. Enklast är regelbundet återkommande tider som eventuellt kan ändras efter ök. Exv tis+ torsdag kväll och söndag eftermiddag. Det är orimligt som det är nu. Kräv att ni planerar tillsammans med kontaktpersonen åtminstone någon månad framåt.Lite allt möjligt. Han vill gärna bestämma så sent och så lite som möjligt. Och nu sist bestämde vi dagar (men inga tider) och "ångrade" han sig för att jag inte skulle kunna åka iväg som planerat. Men kort sagt så ja vi ska finnas tillgängliga när han kan och vill annars blir det ett jävla liv.
Det minsta du kan kräva är bra framförhållning, en vecka är lite i sammanhanget. Enklast är regelbundet återkommande tider som eventuellt kan ändras efter ök. Exv tis+ torsdag kväll och söndag eftermiddag. Det är orimligt som det är nu. Kräv att ni planerar tillsammans med kontaktpersonen åtminstone någon månad framåt.
Hamnar på minuskontotVi skulle ha umgänge idag vid 13. Varken sett eller hört något från exet än...
Hamnar på minuskontot
Frågan är om jag ska skicka ett sms med "Antar att du inte kommer på umgänget?" eller bara skita i det? Tänkte om han fått för sig att det är någon annan tid idag så vill jag ju inte ha honom stående här helt plötsligt. Vi ska iofs iväg sen så då kan vi ju åka lite tidigare istället. Så kan han ju stå här och knacka på om han vill.