Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exet ville visst inte ha något umgänge idag? Hörde aldrig något mer igår så vi åkte iväg tidigare idag och har inte hört något idag heller.

Antar att han ska försöka skylla över det på mig sen och förr hade jag smsat och påmint just för att jag var rädd för att få skit själv. Nu känner jag bara "skönt att vi slapp". Han får själv hålla reda på umgänget. Vet ju att saker som är viktiga för honom kommer han alltid ihåg trots att han jämt skyller på sitt dåliga minne när han "glömt" något han inte bryr sig så mycket om.
Nu har jag kanske hängt med dåligt, men .... bestämmer han umgänge och sen bara struntar i det? Eller ändrar och har sig i sista sekund? Och menar att du ska bara anpassa dig efter hans nycker? Det låter ju helt sanslöst! Ni behöver ha nåt slags schema, som HAN, även han, sedan får möblera sitt övriga liv kring. Så ÄR det ju när man har små barn, övriga livet får anpassas, inte tvärtom. Vilken stropp!
 
Ja, det går ju utmärkt att gå med förlust utan att behöva vara skuldsatt för den sakens skull.

Då kan det ju tänkas påverka om det bidrar till ökade månadskostnader, för jag vill minnas att det baseras på hur mycket man har att röra sig med. Men som vanligt är försäkringsbolaget de bästa att svara säkert.

Edit: såg nu att det är rättshjälp och inte försäkringsbolaget. My bad.
 
Nu har jag kanske hängt med dåligt, men .... bestämmer han umgänge och sen bara struntar i det? Eller ändrar och har sig i sista sekund? Och menar att du ska bara anpassa dig efter hans nycker? Det låter ju helt sanslöst! Ni behöver ha nåt slags schema, som HAN, även han, sedan får möblera sitt övriga liv kring. Så ÄR det ju när man har små barn, övriga livet får anpassas, inte tvärtom. Vilken stropp!

Lite allt möjligt. Han vill gärna bestämma så sent och så lite som möjligt. Och nu sist bestämde vi dagar (men inga tider) och "ångrade" han sig för att jag inte skulle kunna åka iväg som planerat. Men kort sagt så ja vi ska finnas tillgängliga när han kan och vill annars blir det ett jävla liv.
 
Ja, det går ju utmärkt att gå med förlust utan att behöva vara skuldsatt för den sakens skull.

Då kan det ju tänkas påverka om det bidrar till ökade månadskostnader, för jag vill minnas att det baseras på hur mycket man har att röra sig med. Men som vanligt är försäkringsbolaget de bästa att svara säkert.

Är inte mitt försäkringsbolag utan rättshjälpsmyndigheten jag får av men verkar som man kan få det omräknat under tvisten. Så får kolla upp det ordentligt när gården inte är min längre (och när jag vet närmare var jag bor).
 
Lite allt möjligt. Han vill gärna bestämma så sent och så lite som möjligt. Och nu sist bestämde vi dagar (men inga tider) och "ångrade" han sig för att jag inte skulle kunna åka iväg som planerat. Men kort sagt så ja vi ska finnas tillgängliga när han kan och vill annars blir det ett jävla liv.
Det minsta du kan kräva är bra framförhållning, en vecka är lite i sammanhanget. Enklast är regelbundet återkommande tider som eventuellt kan ändras efter ök. Exv tis+ torsdag kväll och söndag eftermiddag. Det är orimligt som det är nu. Kräv att ni planerar tillsammans med kontaktpersonen åtminstone någon månad framåt.
 
Vad trött jag blir. Vad är meningen med att ha lagar och regler om det ändå inte händer något när någon bryter mot dessa. Så trött på att exet kommer undan hela tiden. Har jagat och jagat om bilbarnstolen nu på alla möjliga håll. Polisen säger inte mer än att den ska vara monterad enligt anvisningarna och blir han stoppad görs en bedömning och då beror det helt på vem som stoppar hur hårda dom är. Och monteringsanvisningen går inte få tag i någonstans.

Får låta honom åka runt med Mini så då och ta upp det sen i tvisten. Men kommer ha sjuk ångest över att något ska hända henne varenda gång. :crazy:
 
Det minsta du kan kräva är bra framförhållning, en vecka är lite i sammanhanget. Enklast är regelbundet återkommande tider som eventuellt kan ändras efter ök. Exv tis+ torsdag kväll och söndag eftermiddag. Det är orimligt som det är nu. Kräv att ni planerar tillsammans med kontaktpersonen åtminstone någon månad framåt.

När kontaktpersonen är tillbaka så ska jag se till att vi planerar in alla umgängen i augusti iallafall. Sen har vi ju inte henne längre.
 
Hamnar på minuskontot :mad:

Frågan är om jag ska skicka ett sms med "Antar att du inte kommer på umgänget?" eller bara skita i det? Tänkte om han fått för sig att det är någon annan tid idag så vill jag ju inte ha honom stående här helt plötsligt. Vi ska iofs iväg sen så då kan vi ju åka lite tidigare istället. Så kan han ju stå här och knacka på om han vill.
 
Frågan är om jag ska skicka ett sms med "Antar att du inte kommer på umgänget?" eller bara skita i det? Tänkte om han fått för sig att det är någon annan tid idag så vill jag ju inte ha honom stående här helt plötsligt. Vi ska iofs iväg sen så då kan vi ju åka lite tidigare istället. Så kan han ju stå här och knacka på om han vill.

Skicka ett sms så har du bevis på att du väntat på honom, ifall han skulle hävda motsatsen. Så enkelt som möjligt, som du skrev funkar. Bara en fråga, inget anklagande. Men helt klart på minuskontot!
 
Jag hade inte skickat sms tror jag. Vill han ses får han se till att ta sitt ansvar och hålla koll själv. Med tanke på att han helt verkar ha missat dagens umgänge har du rätt bra bevis på hur mycket (lite....) han bryr sig om Mini egentligen. DU visste ju redan det, men nu kan du visa upp det för rätten också.
Om du smsar finns nog dessutom en viss risk att han beskyller dig för att inte ha påmint honom i tid. Jag röstar på Toras förslag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 736
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp