Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker du gör rätt i att låta honom visa hur han vill ha planeringen. Flexibel kan t ex bara att "berätta du hur du vill ha det, så ska jag se om jag kan lägga min planering runt det". MEN det förutsätter ju framförhållning. DET är i min värld att vara flexibel, att du försöker få till hans datum att funka. I motsats till att du ger datum, take it or leave it.

Ja det är ungefär så jag gjort dvs låtit honom föreslå dagar utefter när någon kan följa med. Och trots det får han frispel och kallar mig osamarbetsvillig om han föreslagit en dag och jag mot förmodan inte är tillgänglig exakt när som den dagen trots att jag talar om det i god tid (och skulle jag inte kunna alls så är ju reaktionen ännu värre) och trots att han aldrig meddelar tid förrän kvällen innan.

Han skyller alltid på att han inte fått svar än från hen som ska med när hen kan (de flesta exet har med sig vet jag har så pass bra planering att dom hade kunnat bestämma tid också när dagen bestämdes). Och ja jag vet att han gör det för att kontrollera.

Ska absolut vara tydlig med att jag vill ha bättre framförhållning framåt.
 
Jag tror han håller på så där med att bestämma sig i sista minuten för att han helt enkelt vill sabotera för dig och krångla till ditt liv. :mad:
Han går väl antagligen igång på att få styra och ställa och få dig att dansa efter hans pipa hela tiden.
Vilken rövhatt! :wtf: :turd:

Ställ inte upp på det där alls, skulle jag vilja säga. :cool:
Lämpa tillbaka ansvaret där det hör hemma, dvs i hans knä.
Du ska inte behöva ändra dina planer hela tiden så att det ska passa hans nycker.
Låt det vara upp till honom att han håller det schema ni har kommit överens om. Kan han inte - fine. Men ändra inte på ditt.

Lita på att han kommer att tröttna, för det kommer han göra.
Tyvärr tror jag umgänget för honom är mest för att få jävlas med dig och inte att få vara förälder till Mini. :(
Han kommer inte få vårdnaden heller. Inte en chans!
Lita på dig själv. Du kommer ro hem detta. :heart
 
21.45 (!) fick jag sms. Inte från exet men från han som ska med. Dom ville komma 16-18. Vet inte hur många gånger jag sagt till exet att vid 16 sover Mini... Så jag svarade att det fick vara 17-19 och att det inte är säkert Mini är vaken vid 17 ens men isåfall får exet helt enkelt vänta tills hon vaknar.
 
21.45 (!) fick jag sms. Inte från exet men från han som ska med. Dom ville komma 16-18. Vet inte hur många gånger jag sagt till exet att vid 16 sover Mini... Så jag svarade att det fick vara 17-19 och att det inte är säkert Mini är vaken vid 17 ens men isåfall får exet helt enkelt vänta tills hon vaknar.
Bra! Håll fast vid det. Vik inte en tum!
 
Jag tror han håller på så där med att bestämma sig i sista minuten för att han helt enkelt vill sabotera för dig och krångla till ditt liv. :mad:
Han går väl antagligen igång på att få styra och ställa och få dig att dansa efter hans pipa hela tiden.
Vilken rövhatt! :wtf: :turd:

Ställ inte upp på det där alls, skulle jag vilja säga. :cool:
Lämpa tillbaka ansvaret där det hör hemma, dvs i hans knä.
Du ska inte behöva ändra dina planer hela tiden så att det ska passa hans nycker.
Låt det vara upp till honom att han håller det schema ni har kommit överens om. Kan han inte - fine. Men ändra inte på ditt.

Lita på att han kommer att tröttna, för det kommer han göra.
Tyvärr tror jag umgänget för honom är mest för att få jävlas med dig och inte att få vara förälder till Mini. :(
Han kommer inte få vårdnaden heller. Inte en chans!
Lita på dig själv. Du kommer ro hem detta. :heart

Absolut är det en maktgrej. Innan har ju kontaktpersonen sett till att vi har några umgängen framåt bestämda iallafall (med tider och inte bara vilka dagar). Inte en enda gång när det varit dags att boka fler tillfällen har exet påmint om eller tagit upp det. Det har jag gjort. Han vill ju göra det så besvärligt som möjligt för mig. Då kan han ju skylla sen på att det är jag som krånglar, bråkar och inte samarbetar när jag i själva verket haft fullt rimliga "krav".

Tack! :heart Jag hoppas du har rätt.
 
Jag gick ut en sväng efter dom varit här ca 40 min. Mini åt middag. Nu åkte han med henne! Han har ca 1h10 min kvar på umgänget! Jag filmade stolen precis igen som tur var. Står i kö till polisen nu!
 
Hur har det gått?

Dom kom tillbaka 10 min innan dom skulle. Mini blev jätteledsen när hon fick komma till mig. Sen skulle han försöka ta henne igen då gjorde hon allt för att slippa gå till honom. Vände sig bort, blev ledsen osv Men han fattade som vanligt inte och försökte envisas men jag plockade upp Mini.

Nu efteråt är hon jätteledsen och gnällig.
Sen började han tjafsa om umgänget nästa gång. Talade om att jag inte är hemma så får bli måndag (imorgon verkar han inte vilja ha något?) och att jag ville att vi bestämde tid nu när på måndag.

Polisen kunde inte säga så mycket eftersom det var efter kontorstid men hon la ett tips till lokalpolisen med reg nr osv så skulle jag återkomma imorgon. Då skulle jag få prata direkt med dom på trafik. Kanske dom kunde åka ut och göra en "rutinkontroll" på honom.
 
Dom kom tillbaka 10 min innan dom skulle. Mini blev jätteledsen när hon fick komma till mig. Sen skulle han försöka ta henne igen då gjorde hon allt för att slippa gå till honom. Vände sig bort, blev ledsen osv Men han fattade som vanligt inte och försökte envisas men jag plockade upp Mini.

Nu efteråt är hon jätteledsen och gnällig.
Sen började han tjafsa om umgänget nästa gång. Talade om att jag inte är hemma så får bli måndag (imorgon verkar han inte vilja ha något?) och att jag ville att vi bestämde tid nu när på måndag.

Polisen kunde inte säga så mycket eftersom det var efter kontorstid men hon la ett tips till lokalpolisen med reg nr osv så skulle jag återkomma imorgon. Då skulle jag få prata direkt med dom på trafik. Kanske dom kunde åka ut och göra en "rutinkontroll" på honom.
Ger en sådan kontroll något när han inte har ett barn i bilen?

Verkar så jobbigt det där. Jag trodde att umgänget skulle vara för barnets skull. Det där verkar inte alls vara en bra lösning för mini idag.
 
Ger en sådan kontroll något när han inte har ett barn i bilen?

Verkar så jobbigt det där. Jag trodde att umgänget skulle vara för barnets skull. Det där verkar inte alls vara en bra lösning för mini idag.

Nä alltså det får ju vara när han har Mini i bilen. Annars lär han ju snacka sig ur det.

Nä det här upplägget är helt åt skogen för Mini. Umgänget är inte för henne. Det är för exet som det är upplagt nu. Men får inte mycket gehör från kontaktpersonen (även om det blivit bättre) och ingen hjälp av familjerätten. Tvärtom. Har varit och pratat med en barnpsykolog några gånger och hon är helt på min linje. Men vad hjälper det?

Jag önskade det fanns någon typ av utredning som kunde visa på anknytning, samspel samt förmåga hos föräldern.
 
Dom kom tillbaka 10 min innan dom skulle. Mini blev jätteledsen när hon fick komma till mig. Sen skulle han försöka ta henne igen då gjorde hon allt för att slippa gå till honom. Vände sig bort, blev ledsen osv Men han fattade som vanligt inte och försökte envisas men jag plockade upp Mini.

Nu efteråt är hon jätteledsen och gnällig.
Sen började han tjafsa om umgänget nästa gång. Talade om att jag inte är hemma så får bli måndag (imorgon verkar han inte vilja ha något?) och att jag ville att vi bestämde tid nu när på måndag.

Polisen kunde inte säga så mycket eftersom det var efter kontorstid men hon la ett tips till lokalpolisen med reg nr osv så skulle jag återkomma imorgon. Då skulle jag få prata direkt med dom på trafik. Kanske dom kunde åka ut och göra en "rutinkontroll" på honom.

ringer du 112? Eftersom det är ett pågånde brott är det 112 man ska ringa.
 
ringer du 112? Eftersom det är ett pågånde brott är det 112 man ska ringa.

Nä jag valde 11414. Dom sa heller inget om att jag borde ringa 112. Men övervägde det. Hann aldrig ringa under kontorstid idag så gör nytt försök imorgon att få tag på någon på trafikavdelningen. Sen beroende på vad dom säger så ska jag fundera ut nästa åtgärd.
 
Exet ville visst inte ha något umgänge idag? Hörde aldrig något mer igår så vi åkte iväg tidigare idag och har inte hört något idag heller.

Antar att han ska försöka skylla över det på mig sen och förr hade jag smsat och påmint just för att jag var rädd för att få skit själv. Nu känner jag bara "skönt att vi slapp". Han får själv hålla reda på umgänget. Vet ju att saker som är viktiga för honom kommer han alltid ihåg trots att han jämt skyller på sitt dåliga minne när han "glömt" något han inte bryr sig så mycket om.
 
Exet ville visst inte ha något umgänge idag? Hörde aldrig något mer igår så vi åkte iväg tidigare idag och har inte hört något idag heller.

Antar att han ska försöka skylla över det på mig sen och förr hade jag smsat och påmint just för att jag var rädd för att få skit själv. Nu känner jag bara "skönt att vi slapp". Han får själv hålla reda på umgänget. Vet ju att saker som är viktiga för honom kommer han alltid ihåg trots att han jämt skyller på sitt dåliga minne när han "glömt" något han inte bryr sig så mycket om.
Har han ingen kalender i mobilen? :P
 
Jag tycker det känns angeläget att få till långsiktig planering för umgänget. Dels för att det ska funka för honom (med kontaktpersoner som får boka upp sig) men självklart för dig och för Mini. Det ska inte vara på en höft, utan med bästa förutsättningar - om han nu verkligen tycker det är viktigt att få kvalité på umgängestiden.

Jag hade nog föreslagit det via mail, t ex att boka upp en månad i taget, och senast veckan innan månadsskifte boka påföljande månad. Mycket bättre för alla, som kan få in det i kalendern.

Fast nu försvinner du väl iväg snart?
 
Exet ville visst inte ha något umgänge idag? Hörde aldrig något mer igår så vi åkte iväg tidigare idag och har inte hört något idag heller.

Antar att han ska försöka skylla över det på mig sen och förr hade jag smsat och påmint just för att jag var rädd för att få skit själv. Nu känner jag bara "skönt att vi slapp". Han får själv hålla reda på umgänget. Vet ju att saker som är viktiga för honom kommer han alltid ihåg trots att han jämt skyller på sitt dåliga minne när han "glömt" något han inte bryr sig så mycket om.
:bow:
 
Jag tycker det känns angeläget att få till långsiktig planering för umgänget. Dels för att det ska funka för honom (med kontaktpersoner som får boka upp sig) men självklart för dig och för Mini. Det ska inte vara på en höft, utan med bästa förutsättningar - om han nu verkligen tycker det är viktigt att få kvalité på umgängestiden.

Jag hade nog föreslagit det via mail, t ex att boka upp en månad i taget, och senast veckan innan månadsskifte boka påföljande månad. Mycket bättre för alla, som kan få in det i kalendern.

Fast nu försvinner du väl iväg snart?

Ja jag ville haft fasta dagar och tider. Men för kontaktpersonen funkade det bättre att planera några gånger i taget eftersom hon egentligen har sommarlov.

Ja nu flyttar jag ju snart. Så då får det ju bli lite bättre planering på det.

Uppdraget med kontaktpersonen slutar 31/8 och jag flyttar 1/9. Sen är nästa MUF 21/9. Gissningsvis kommer jag ha kvar huset ytterligare någon månad och åka lite fram och tillbaka i september. Så får väl erbjuda dagumgänge här uppe någon helg i september samt extra om/när jag är i huset. Tänkte umgänget på offentlig plats här uppe och att jag tar med mig någon. Sen håller vi oss i närheten. Borde ju bara hinna bli ett tillfälle innan nästa MUF. Och om/när jag är nere gör vi som innan med kompisar.

Min förhoppning på nästa MUF är att få fortsatt umgänge med umgängesstöd ett tag till här uppe. Och ett ordentligt schema.
 
Kan man få rättshjälpen omräknad om ekonomin försämras? Kommer gå med ca 100 000 kr förlust på gården. Kontrakt på köpet skrivs på måndag kväll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 736
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp