krambanan
Trådstartare
Jag tycker du gör rätt i att låta honom visa hur han vill ha planeringen. Flexibel kan t ex bara att "berätta du hur du vill ha det, så ska jag se om jag kan lägga min planering runt det". MEN det förutsätter ju framförhållning. DET är i min värld att vara flexibel, att du försöker få till hans datum att funka. I motsats till att du ger datum, take it or leave it.
Ja det är ungefär så jag gjort dvs låtit honom föreslå dagar utefter när någon kan följa med. Och trots det får han frispel och kallar mig osamarbetsvillig om han föreslagit en dag och jag mot förmodan inte är tillgänglig exakt när som den dagen trots att jag talar om det i god tid (och skulle jag inte kunna alls så är ju reaktionen ännu värre) och trots att han aldrig meddelar tid förrän kvällen innan.
Han skyller alltid på att han inte fått svar än från hen som ska med när hen kan (de flesta exet har med sig vet jag har så pass bra planering att dom hade kunnat bestämma tid också när dagen bestämdes). Och ja jag vet att han gör det för att kontrollera.
Ska absolut vara tydlig med att jag vill ha bättre framförhållning framåt.