krambanan
Trådstartare
Kan det inte vara så enkelt som att han inte riktigt har koll och därför säger något som skulle kunna stämma?
Ja ibland är det rätt uppenbart att det är så det är men jag tänker att han kan ju inte bara gissa hej vilt om allt. Han är ju väldigt övertygad själv verkar det som för vad jag än säger eller vilka "bevis" jag än kommer med så viker han inte en tum.
Jag undrar om han inte talar sanning - SIN sanning. För mig verkar det som om han faktiskt inte förstått vad som händer i processen. Vilket ju måste bli som att slåss mot väderkvarnar för dig.
Ditt inlägg om bilden - jag förstår dig! Det måste skära i dig. Att han - eller hans vänner - lägger upp en sådan bild kommer så nära och det är så känslomässigt. Det blir så naket även bildligt talat.
Så om man istället håller det generellt - fortsätt försöka bita ihop och fokusera på det viktiga. Skit i vad han skriver om dig på fb, skit i om han kommer tio minuter försent, skit i hans bild av processen och håll fast vid din version av vad som sagts och vad som gäller. Det är ju uppenbart att det är du som fattat rätt och att han har huvudet uppe i röven.
Ja det är verkligen som att slåss mot väderkvarnar. Blir liksom helt absurt och skitsvårt att förhålla sig till och bemöta. Märktes också på samarbetssamtalet att många av hans argument kom från hans ombud. Inte honom själv. Men ibland spricker fasaden och dom "egna" åsikterna kommer fram. Som t ex att det hade varit bättre att jag flyttat när jag var gravid så han aldrig fått träffa Mini (man kan tro det är andra sidan jorden jag flyttar till).