Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den smakar typ inget i sig självt, så det blir beroende på hur man kryddar. Jag hade på lök, vitlök, lite ketchup, vinäger, tomatpuré, rökt paprika, korianderfrön, spiskummin, senap, soja, socker, salt, peppar och chili, och det smakade just precis så. Noll köttsmak med andra ord, men om man enbart är ute efter någon sorts utfyllnad åt såsen funkar den fint.@Ullmerkott vad tyckte du då? Jag har ju aldrig heller testat jackfruit!
Apelsinblomshonungen var god! Och så låter det ju så underbart med apelsinblomshonung, så fattas bara!@Petruska Vad tråkigt att mandelvinet inte föll dig i smaken. Vad tyckte du om apelsinblomshonungen?
Zebragurka tycker jag var ett bra namn!Visa bifogad fil 20789
Nu ni! Nu har jag funnit en grönsak(?) jag inte provat. En zebrurka! Vetefan vad jag ska göra med den dock, får väl fråga internet.
(Egentligen är det en spaghettipumpa. Kanske heter den något annat på svenska.)
Zebragurka tycker jag var ett bra namn!
Visa bifogad fil 20789
Nu ni! Nu har jag funnit en grönsak(?) jag inte provat. En zebrurka! Vetefan vad jag ska göra med den dock, får väl fråga internet.
Spaghettipumpa är ett ord jag känner igen från frökataloger och viss typ av kokböcker.Visa bifogad fil 20789
Nyfiken på vilken typ av kokbok?Spaghettipumpa är ett ord jag känner igen från frökataloger och viss typ av kokböcker.
Wow, bra svenska där.Nyfiken på vilken typ av kokbok?
Jag tänker vego från sjuttiotalet! Min kompis, som odlar med självhushåll som mål, brukarbjuda mig på spaghettipumpa. Hennes matlagning är starkt sjuttiotalsfärgadNyfiken på vilken typ av kokbok?
Såna som handlar om trädgårdsodling och mat samtidigt. Gärna lätt nostalgiskt romantiska.Nyfiken på vilken typ av kokbok?
Uppdaterade varianter! Mer biologisk mångfald än unternationell solidaritet.Jag tänker vego från sjuttiotalet! Min kompis, som odlar med självhushåll som mål, brukarbjuda mig på spaghettipumpa. Hennes matlagning är starkt sjuttiotalsfärgad