Och där fick man för att man ville vara snäll....Långt!

Men. Jösses. Sitter man i en krissituation så fixar man ju sånt. Jag är rätt så dålig på att steka pannkakor men nog farao skulle jag försöka mig på det om jag inte hade något annat val.

Fast det där var lågt. Jag skriver att jag suger på att laga mat och får kritik för det.
Ja, jag kan säkert steka till den, men den lär inte bli särskilt god.
 
Risken med älgkött ( och nöt) är väl att det lätt blir lite torrt, men precis som flera skriver så är det inte svårare att tillaga än annat kött. En köttgryta som exempel är ju bara att koka och koka, så blir det mört tillslut ;-) Detta var dessutom älgkalv, så risken för att det blir torrt och speciellt svårlagat är inte så stor.
 
Risken med älgkött ( och nöt) är väl att det lätt blir lite torrt, men precis som flera skriver så är det inte svårare att tillaga än annat kött. En köttgryta som exempel är ju bara att koka och koka, så blir det mört tillslut ;-) Detta var dessutom älgkalv, så risken för att det blir torrt och speciellt svårlagat är inte så stor.
 
I tider då vissa/många vuxna människor inte ens kan/vill koka potatis, så förstår jag att älgkött ter sig oerhört avancerat.
 
Nu vet jag att du inte generalliserade i ditt inlägg ( så ta inte åt dig), men jag har alltid haft fast och tryggt jobb, har aldrig vart rik, men har så jag klarar mig. Jag tycker om att hjälpa andra och delar med mig av det jag har. Kalla mig slösaktig, men jag delar gärna med mig av det jag kan, även om det gör att jag själv får leva lite fattigare ibland. Det ger lite kick att se någon annan glad helt enkelt och jag mår bra av det :-)

Att dela med sig till andra kan väl aldrig betecknas som att vara slösaktig? Tvärtom.
Och människor man känner på fb kan vara generösa om man sitter med skägget i brevlådan.
Jag fick faktiskt $50 av en vän till jul utan den gåvan hade jag inte haft en knäckemacka ens.
 
Risken med älgkött ( och nöt) är väl att det lätt blir lite torrt, men precis som flera skriver så är det inte svårare att tillaga än annat kött. En köttgryta som exempel är ju bara att koka och koka, så blir det mört tillslut ;-) Detta var dessutom älgkalv, så risken för att det blir torrt och speciellt svårlagat är inte så stor.

I stekpåse blir det också superbra. Man smörjer in det med olja och kryddar, sen stoppa i stekpåsen och in i ugnen. Hur enkelt som helst. :-)
 
Men nu utgår ju många ifrån att den som behöver hjälp är fullt fungerande igen.

För en människa där allt skitit sig totalt, som kanske är uppvuxen på fiskbullar så kan nog t ex en rejäl bit älgkött/renkött/nötkött/etc te sig som en omöjlig uppgift att ta vara på.

Det är ju jättelätt att fastna i gamla vanor och mönster och är man på botten så har många inte förmågan att där och då se andra alternativ.

Och måste folk gråta av tacksamhet när de får hjälp? De kanske skäms så mycket att de inte vet hur de ska hantera situationen.
 
Har inte läst hela tråden men hade jag varit du hade jag inte överlämnat något. Om man verkligen är i akut behov av mat då tackar man och bockar för älgkött och fisk, då handlar det kanske inte om vad man är sugen på utan mer att man ska få något att äta överhuvudtaget. Det är sådana typer som stjäl chanser till de som verkligen behöver hjälpen! I stället kan de som uppskattar det och verkligen är i behov av hjälp få chansen. Blir äcklad över hur folk spelar ut sådant på andras bekostnad. Fy!

Har man halvvuxna barn så lär älgstek inte stå så högt i kurs. Hade du haft min son som liten hade du
nog dött. Helt omöjlig i maten.
 
Har man halvvuxna barn så lär älgstek inte stå så högt i kurs. Hade du haft min son som liten hade du
nog dött. Helt omöjlig i maten.

Min dotter på snart 6 år äter knappt inget kött. Hon tycker inte om det.
Min son på snart 8 år hämtade vi ut näringsdrycker till innan idag. Han gillar ingen mat :(
 
Min dotter på snart 6 år äter knappt inget kött. Hon tycker inte om det.
Min son på snart 8 år hämtade vi ut näringsdrycker till innan idag. Han gillar ingen mat :(

Vet precis hur det är. Min grabb vägrade att äta något annat än puré ända till han började i nollan.
Nu går det bättre men han är fortfarande kinkig i maten. Vill han inte ha så glöm att han äter, nu är han ju 14 så lite har han bättrat sig, :D
 
Det kan ju ha med dina matvanor att göra då.

Jag äter kött? Hon gillar inte kött så hon äter det inte. Hon försöker men det blir tuggummi i hennes mun.
Sonen äter inte för att.. jag vet inte. Fråga honom. Men han kan ju inte prata så något svar lär du inte få.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 209
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 187
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp