... eller en orensad håkäring...
Väger ett par hundra kilo och har i princip oätligt kött.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... eller en orensad håkäring...
Men. Jösses. Sitter man i en krissituation så fixar man ju sånt. Jag är rätt så dålig på att steka pannkakor men nog farao skulle jag försöka mig på det om jag inte hade något annat val.
En köttgryta som exempel är ju bara att koka och koka
Jag kom på att jag kan ju faktiskt steka falukorv
Nu vet jag att du inte generalliserade i ditt inlägg ( så ta inte åt dig), men jag har alltid haft fast och tryggt jobb, har aldrig vart rik, men har så jag klarar mig. Jag tycker om att hjälpa andra och delar med mig av det jag har. Kalla mig slösaktig, men jag delar gärna med mig av det jag kan, även om det gör att jag själv får leva lite fattigare ibland. Det ger lite kick att se någon annan glad helt enkelt och jag mår bra av det :-)
Risken med älgkött ( och nöt) är väl att det lätt blir lite torrt, men precis som flera skriver så är det inte svårare att tillaga än annat kött. En köttgryta som exempel är ju bara att koka och koka, så blir det mört tillslut ;-) Detta var dessutom älgkalv, så risken för att det blir torrt och speciellt svårlagat är inte så stor.
Har inte läst hela tråden men hade jag varit du hade jag inte överlämnat något. Om man verkligen är i akut behov av mat då tackar man och bockar för älgkött och fisk, då handlar det kanske inte om vad man är sugen på utan mer att man ska få något att äta överhuvudtaget. Det är sådana typer som stjäl chanser till de som verkligen behöver hjälpen! I stället kan de som uppskattar det och verkligen är i behov av hjälp få chansen. Blir äcklad över hur folk spelar ut sådant på andras bekostnad. Fy!
Har man halvvuxna barn så lär älgstek inte stå så högt i kurs. Hade du haft min son som liten hade du
nog dött. Helt omöjlig i maten.
Det kan ju ha med dina matvanor att göra då.Min dotter på snart 6 år äter knappt inget kött. Hon tycker inte om det.
Min son på snart 8 år hämtade vi ut näringsdrycker till innan idag. Han gillar ingen mat
Min dotter på snart 6 år äter knappt inget kött. Hon tycker inte om det.
Min son på snart 8 år hämtade vi ut näringsdrycker till innan idag. Han gillar ingen mat
Nja vissa barn har en egen vilja.Det kan ju ha med dina matvanor att göra då.
Det kan ju ha med dina matvanor att göra då.
Nja vissa barn har en egen vilja.