makarontanten
Trådstartare
Du har hela bukefalos till just ditt förfogande. De allra flesta människor har om inte bukefalos, så iallafall internet.
Men visst, jag skulle inte hoppa av lycka för att få danskt fläsk eller kycklingkött heller. Jag skulle inte uppskatta pasta eller margarin så värst heller (hellre två paket husmanknäcke då tacksåmycket), men jag antar att det finns kommunikation och någon slags rekommendation om basvaror i en matkasse. Frågan om älgkött kom väl från TS i eget samtal med mottagaren?
Jo, vi hade kontakt innan och jag frågade vad som behövdes mest akut, och om det fanns allergier eller något de inte äter mm innan. Jag fick lite förslag på vad de ville ha, samt att jag handlade andra varor utöver. Då de mest saknade middagsmat och frukost, så fyllde jag på med vad jag trodde. Det blev kött, korv, köttfärs, kyckling, fiskpinnar, köttbullar och kassler i köttväg, och sen potatis, pasta, ris att ha till. En del konserver att dryga ut maten med. Jag köpte grädde, mjölk, ost, skinka, medwurst, räkost, ägg, måltidsdryck, fil,bröd, knäcke, smör mm. Ja, de fick det jag tror en "normal" familj gillar att äta och förutsatte att de åt det mesta eftersom jag inte fick några andra svar när jag frågade. Med "normal" familj menar jag där det inte finns allergier, där man inte är vegeterian, eller tex inte äter fläskött mm.