R
Raderad medlem 94602
Ljug inte. Då har du smuts på skärmenHur läser du det är ju ett , emellan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ljug inte. Då har du smuts på skärmenHur läser du det är ju ett , emellan
Jag dörLjug inte. Då har du smuts på skärmen
Äsch, en flugskit hit eller dit...Jag dör
Men du kan i alla fall stava till pinscher. PINSCHER för tusan.Hur läser du det är ju ett , emellan
Jag tror det är @Voff s skärm som är flugskitsfriÄsch, en flugskit hit eller dit...
Flugschit.Jag tror det är @Voff s skärm som är flugskitsfri
Så var det nogDet kanske var en marsvinsplutt?
Jag tror det är @Voff s skärm som är flugskitsfri
Precis,du städa bort min , sen skyller du på migJag har ju städat som en tok hela dagen. Den är spotless
Det är en mardröm att se dom på utställning,jag ställde Gissa i Lidköping när hon var 10 mån,vi var 13 st totalt,bara 3 juniorer, 11 av dom hundarna backade för dommaren,ett par st morrade och flertalet molhölls av sina ägare på bordet.
Dommaren var MYCKET försiktig när han stack fram handen och då fristod ändå min hund på bordet,med viftande svans och glad kropp och jag stod avslappnat 180cm bort.
Jag lipade nästan av att se eländet
En tidigare kollega föder upp amstaff. När BPH utvecklades o testkördes så gjorde man det på just amstaff o dvärgpinnar. Hon hade inget positivt att säga om rasen, nästan så man skulle välja en gremlin om man säger som så. Blev helt mörkrädd av hens berättelser från provomgångarna.Det är en mardröm att se dom på utställning,jag ställde Gissa i Lidköping när hon var 10 mån,vi var 13 st totalt,bara 3 juniorer, 11 av dom hundarna backade för dommaren,ett par st morrade och flertalet molhölls av sina ägare på bordet.
Dommaren var MYCKET försiktig när han stack fram handen och då fristod ändå min hund på bordet,med viftande svans och glad kropp och jag stod avslappnat 180cm bort.
Jag lipade nästan av att se eländet
Nu länkar du till den gamla hemsidan. Om du kikar på den nya ser du att det bland annat finns den här kompletterande beskrivningen om aktivitet:Då är alltså din uppfödning av dp någorlunda överensstämmande med rasbeskrivningen eller? Det enda är väl att dina är mer lika brukshundar än vad de ska vara enl rasbeskrivningen. "Användningsområde: sällskapshund"
http://www.dpklubben.se/Meny/kopa_dvargpinscher/rasstandard/Rasstandard.htm
Såna äter hunden upp om de hamnar utanför buren, så troligtvis inteDet kanske var en marsvinsplutt?
Var står det?
"Användningsområde: Mångsidig bruks-, vall- och tjänstehund"
https://www.skk.se/globalassets/dokument/rasstandarder/standard-tysk-schafer-fci166.pdf
Det är det väldigt stor skillnad på en schäfer och en dvärgpincher!
Om man vill ha en sällskapshund och aldrig haft hund förut, vilka raser bör man titta efter då?
Eget önskemål: Mellan mot liten storlek, korthårig som inte kräver så mycket pälsvård, social, lättlärd, inte kräva timmar av daglig träning/motion
En hund som är naturligt trevlig och social utan vida kända sjukdomar eller "se upp för" inom rasen även om man vet att undantag kan förekomma.