Sv: Nu orkar jag ej mer. Flyttar ifrån stallet
Jag ska kanske hyra boxar där och det är någon på kontoret som har hand om allt och dom hyr ut box för box eller helt stall beroende på vad man vill ha. Undrar om det är föreningen som äger boxarna eller om det är åby själva.
Precis
Men jag har för mig att varje stallsektion ägs lr hyrs av ngn och denne i sin tur ,om man vill,kan hyra ut vidare till ex inackorderingar.
Men att den som äger just det stallet har huvudansvaret så att säga. Och nu menar jag inte täcken osv, utan om det skulle va vanvård bland hästarna så är det den som äger/hyr den stallsektionen som är ansvarig att se till att det inte inträffar.
Förutom skoldelen,den har kommun/stat fullt ansvar för.
Så har iaf jag fått för mig genom de jag känner där.
Jag ska kanske hyra boxar där och det är någon på kontoret som har hand om allt och dom hyr ut box för box eller helt stall beroende på vad man vill ha. Undrar om det är föreningen som äger boxarna eller om det är åby själva.
*kl*
I det som diskuteras så kan jag ju tycka att det är upp till hästägaren vilket täcke som gäller för sin egen häst då man vet själv hur mkt ens egen häst behöver täckas, fodras etc. Det har ingen annan med att göra sålnge hästen inte uppenbarligen far illa.
Precis