Sv: Nu orkar jag ej mer. Flyttar ifrån stallet
Nej, då kastar man ut hästägaren eller gör en anmälan. Finns ganska mycket som stallägare kan "anse" annars och bossa runt över hästägarna.
Foderstaten är anpassad efter hans behov.
Han är fin i kroppen och inte för vet eller för smal-
Han rids 5-6 dagar i veckan och 3 dagar hård. Tävlinghäst.
Han har inga problem med hanteringen eller något, han går snällt bredvid eller bakom oss. Han är cool lugn och hanteras av dem minsta barnen.
Men jag tycker inte om att hon skäller på mig varje dag över ingenting.
Säger jag något tillbaka blir hon en huggorm.
Hon har alltid rätt och han inte ha fel osv.
De som stått i stallet tidigare har flyttat av samma orsak. Hon bossar och behandlar hästarna som om det vore henne. Ändrar foderstat eller ger mindre eller så. Min skall tex inte få betfor eftersom det är socker och ponnys behöver inte betfor.
Hennes ponnys för tillsammans ca 10 dl varje dag.
Så hon kör dubbelmoral.
Så jag vet nu att fler flyttade pga denna osämja i stallet och jag gör lika.
Hon säger att vi skall ha samma hö men vill inte samköpa med mig eller leta åt mig. Varav det blev ett hö med mindre näring och ett med högre.
Men den hästen som går med min häst behöver ej mera näring utan klarar sig.
Om man kollar hennes hästars foderstat så är det konstigt att hon gnäller på mig.
Dom får ca 3 olika foder sorter och mineraler mm dagligen.
Jag vill stå i ett stall där man kan prata med varandra och ha roligt ihop, att ,man tar hänsyn till hästens mat som är anpassad efter träning och tävling.
Hon säger att han bara behöver ett bra hö.
Ja visst bra här är a och o men i hans fall måste han ha bra foder för att orka prestera.
Skulle vara roligt att höra vad din länsstyrelse säger om dessa regler när en har stall på gården svart och ändrar hästars foderstat och man inte får ta hand om sin egen häst utan hennes gnäll.