Jag får inte rida när hästarna har ätit eller skall äta och min får lite senare.
Kommer jag tillbaka ex kl 16:30 och hennes hästar åt kl 16:00 så får inte min middag eftersom hennes redan ätit, alt jag får ge min själv inne i boxen men ej i hagen. Fodras inte alla hästar samtidigt? Om nej, varför? Jag förstår dock att hon inte vill att du fodrar tidigare/senare i hagen när de andra hästarna är där - för det första får din häst knappast ha maten ifred då, och de andra hästarna blir stressade/störda = upplagt för stök och onödig oro. Ge hästen maten i boxen och släpp sedan ut i hagen när hon mumsat klart, gör själv så om jag rider medan de andra äter lunch t.ex.
Jag har spån i min box och annan fin blandning och den är heller inte bra eftersom det kommer strö i skenan där dörren glider på och en boxdörr som denna är enligt henne inte gjord för spån. Kanske hon tror att spånet ska fastna i dörren pga skenan. Vad vill hon att du ska använda? Torv, halm?
Jag får inte rida på kvällen då hon nattar sina hästar en viss tid vilket även vi gör, och alla andra stall jag varit på. Djuren behöver rutiner. När nattar hon?
min får ej gå i lilla hagen eftersom den kan bli så kladdig och det rinner iväg på sidan om. Om hagen blir förstörd nu när det börjar bli blött, förstår jag varför hon inte vill ha hästar där. Varför vill du ha din där, istället för med de andra hästarna?
Bara hennes kvalités hö gäller Rätt rimligt egentligen. Lättare om samtliga hästar får samma grovfoder, och det är klart att de allihop ska ha bra grovfoder om det nu är möjligt. Varför vill du ge annat?
Min får inte beta utanför hagen då hennes hästar inte får det. Dvs ta ner huvudet. När du håller i hästen, eller när hon gör det, både och? Så länge hästen inte förstör, dvs trampar sönder så att det blir geggigt, är det i mina ögon inga problem när du håller i hästen. När hon håller i däremot, har hon rätt att kräva att hästen inte står och äter.
hur hästarna skall få mat och exakt när. Foderrutinerna är ju trots allt något hon har rätt att bestäma. Ska du göra något med hästen så att h*n inte kan äta samtidigt, ordna så att din kan äta det när du är klar utan att det blir bråk bland hästarna.
Varje dag känns som en pina att komma till stallet eftersom jag vet att jag får skit när som helst.Be att få prata med stallägaren, förklara hur dåligt du mår av situationen - och vad och varför.
Detta stall ligger utanför stan och dom har stallet på sidan om deras hus men tillhör deras mark.
Jag förstår att man vill ha lugn och ro hemma, men hyr man ut boxplatser så borde man fatta att det kan bli spring tid och otid. Det skulle jag aldrig acceptera. Man har rutiner just för att det inte ska bli spring 'i tid och otid', om inte annat så för hästarnas skull.