Sv: Nu är livet slut
Min första tanke är att du verkar vara en bra mamma, men väldigt slutkörd.
Ni verkar ha haft ett jobbigt halvår, även om ni hade haft ett "normalt" barn. Nu har ni inte det, utan ett barn som har extra behov. Ett barn som jag tycker att det låter som, behöver en xtra trygghet, som är frustrerad och överaktiv.
Jag tycker att det är bra att du har kontakt med bup och att du verkar vara trygg med din kontakt med bup.
Men en avlastnings familj kanske skulle göra så att du mådde bättre snabbare och då kan du vara en lugnare/tryggare mamma till din son.
Det är klart att du ska ta chansen att skrika ut din förtvivlan och ösa ur dej allt som är jobbigt här. Vi som läser och svarar, vi väljer ju själva om vi vill det!
Prata med din man/sambo och tala om att du behöver så ösa ur dej lite skit och att du behöver få egentid. Krama om varandra, jag tror att han känner sej otillrecklig när han inte förstår hur mycket du behöver få "bara tänka på dej" och att bara vara med honom. Kanske har han förstått, kanske inte. När man inte förstår varför partnen öser ur sej "skit" om det gemensamma barnet så är det naturligt att taggarna åker ut. Innan man ens har funderat på varför den andra säger som den gör.
Fortsätt prata med bup och din p.teraput.
Andra mammor som inte vet vad du går igenom och som tycker att du verkar ha massa energi, som leker med ditt barn och som "vill byta med dej"...
Andas djupt och kom ihåg, de flesta har inte förståelse för något de inte förstår. Speciellt inte om de inte vet om de, om allt ser bra ut på ytan.
När det ä som värst, ta då ett par djupa andetag och tänk på hur det känns när du sitter på hästryggen och allt bara funkar. När det går sådär riktigt bra. Då blir du positiv, en "micro laddning av glädje".
Verkar det som att du får behålla din häst nu? Har du bra uppstallning av den nära dej? Har du ngn medryttare/delfodervärd till den så att du har möjlighet att ha din egen häst ett par dagar/kvällar i veckan? Det tror jag att du skulle må väldigt bra av.
Hoppas att du tar till dej av allt i denna tråden som du tycker är positivt, resten ska du bara strunta i.
Sen måste jag bara
för din mamma som kommer upp och hjälper dej.
Massa kramar fyllda med positiv energi.
Vill du prata, ösa ur dej skit så finns jag på pm/msn.
/sweet