Sv: Var det så här livet skulle bli?
Både barn som har beteendeproblem och de barn som drabbas behöver stöd. Det är inte roligare för den ena föräldern än för den andra. Alla är negativt påverkade av det som händer. Olyckligtvis hamnar man ofta i ett syndabockstänkande.
Tyvärr verkar många föräldrar vilja peka ut det felande barnet som orsaken till problemen, när det ofta handlar om mycket komplexa samband och inte minst (som jag nämnt) människors kompetens kring barnen.
Ganska ofta blir också utåtagerande personer retade av skolkamrater, och det behöver också stävjas.
Som jag tolkar dig säger du i så fall också emot Tora på ett ganska kraftfullt sätt, precis som flera andra. Eftersom du lägger ansvaret på förskolan och kommunen. Tora lägger det på föräldern (och då föräldern till det stökiga barnet, inte de andra föräldrarna), även under den del av dagen som barnet är på förskolan.
När det gäller den trygghet du talar om, handlar det som jag tolkar dig inte enbart om att naturligtvis ingen ska bli skadad på förskolan, det handlar också om att de mest utagerande barnen som har svårast att hantera sina känslor ska få det stöd de behöver för att inte hamna i lägen där det går över styr. Utagerande och svåra barn mår nog oftast inte bäst av att ingen hjälper dem att hejda sig.
Både barn som har beteendeproblem och de barn som drabbas behöver stöd. Det är inte roligare för den ena föräldern än för den andra. Alla är negativt påverkade av det som händer. Olyckligtvis hamnar man ofta i ett syndabockstänkande.
Tyvärr verkar många föräldrar vilja peka ut det felande barnet som orsaken till problemen, när det ofta handlar om mycket komplexa samband och inte minst (som jag nämnt) människors kompetens kring barnen.
Ganska ofta blir också utåtagerande personer retade av skolkamrater, och det behöver också stävjas.
Senast ändrad: