Sv: Var det så här livet skulle bli?
Det är inte du som är ansvarslös.
Jag är inte så insatt i exakt hur det fungerar inom förskolan (säkert någon annan som kan svara på det), men jag tycker att du kan kolla upp om din sons förskola har en "Handlingsplan för hot & våld" eller liknande. Där anser jag att det ska finnas regler för hur hot/våld barn/barn och barn/personal (samt även personal/barn) ska hanteras. Exempelvis så tycker jag att det bör finnas incidentrapporter för de händelser som du berättar om.
Förskolan måste reagera på detta!
Lycka till!
En förskola med anställda förskollärare som har hand om barnen när vi föräldrar är på våra jobb. Jag tycker också att de borde ha bättre handlingsberedskap. Jag har efterlyst stödresurs via elevhälsan för flera år sedan. Vem är det som är ansvarslös? Är det jag som förälder? Vad tycker du att jag ska göra?
Det är inte du som är ansvarslös.
Jag är inte så insatt i exakt hur det fungerar inom förskolan (säkert någon annan som kan svara på det), men jag tycker att du kan kolla upp om din sons förskola har en "Handlingsplan för hot & våld" eller liknande. Där anser jag att det ska finnas regler för hur hot/våld barn/barn och barn/personal (samt även personal/barn) ska hanteras. Exempelvis så tycker jag att det bör finnas incidentrapporter för de händelser som du berättar om.
Förskolan måste reagera på detta!
Lycka till!