NRHA Em Bökeberg

ishmanda

Trådstartare
Ja nu närmar det ju sig för NRHA Em på Bökeberg.
Jag hade tänkt åka ner och titta. Läste proppen men blev inte klokare,
Vilken dag ska man åka ner??? :confused::confused:Förstår inte klasserna, vill ju se de bästa och roligaste klasserna. :banana:

Så snälla hjälp mig reda ut detta, ni kloka bukemedlemmar :bow::bow:

Sv: NRHA Em Bökeberg

jag ska försöka vara där alla dagar! :banana: synd bara att tennisveckan i Båstad är sammtidigt :mad:

själv har jag inte sett proppen/programmet än... kan du skicka in en länk här så kan jag också få läsa den... orkar inte leta reda på den.. ;)

Hej är de nån i närheten av mig tex som ska åka ner och stanna och titta jag vill så gärna åka ner men utan familjen så man kan ha lite lugn och ro på så stora tävlingar. PMa om ni ska dit och vi kan åka ihop.

fattar inte så mycket av proppen jag heller.... :p

så jag fortsätter hålla ögonen öppna på den här tråden så kanske jag också kan bli lite klokare... ;)

Hej är de nån i närheten av mig tex som ska åka ner och stanna och titta jag vill så gärna åka ner men utan familjen så man kan ha lite lugn och ro på så stora tävlingar. PMa om ni ska dit och vi kan åka ihop.

Du kan åka med mej:laugh: Vi åker ner på onsdagen och åker hem på söndagen, är dock liite trångt i husvagnen. Så ett tält är att rekomendera:laugh:
PM:a om du vill åka med eller så slå en signal annars ses vi på chappen:)

Ska försöka mig på att hjälpa dig även om även jag är osäker på detta,,, rätta mig om jag har fel.
Ser faktiskt ut att vara ganska blandat alla dagar.
till och börja med kan du skilja på Youth och Open (Ungdom/öppen för alla). Sen har du Rookie och Nonpro klasserna där de som inte tjänat viss mängd pengar inom NRHA får vara med (om de kvalat givetvis) alltså inte de riktiga "proffsen", dessa startar i Open klasserna. Intemediate och Limited är också beteckningar över ryttarens? intjänade pengar men på en mycket högre nivå än rookie/nonpro. här finner man proffsen.
Sen har du klassen som bara heter OPEN, skulle tro att detta är helgens största klass.

Om du tittar på klassernas nummer ex. 1100 så återfinner de sig några gånger under helgen vilket jag då skulle gissa betyder att finalerna går på söndagen och de andra klasserna är kval till finalen.

Nu kan detta vara mycket fel eller mycket rätt ... vi hoppas att någon kan komma och rätta eller intyga ;)

Jag ska banne mig ner och kika...sista helgen på min semester så det blir ett perfekt avslut. Bor i Tingsryd och kan troligen ta med mig några på vägen. PM:A!!! (Fast jag vet inte hur många dagar jag ska vara där, måste kolla ev. övernattningsmöjlighet):cool:

Fy 17 vad det känns skönt när jag vet att jag har flyttat till Malmö då! :bump: har 18 km från lägenheten till bökeberg :love: kan knappast bli bättre! :banana:

Du kan åka med mej:laugh: Vi åker ner på onsdagen och åker hem på söndagen, är dock liite trångt i husvagnen. Så ett tält är att rekomendera:laugh:
PM:a om du vill åka med eller så slå en signal annars ses vi på chappen:)

JAAA!!!:bump::banana: Jag åker gärna med. Kankse kan hyra nånstanns att sova de stod i en del i tidningen. Vi kan betsämma mer på chappen.:idea::banana::bump:

Ett litet Tips är att om man undrar något om en tävling så är det tidsbeparande och mest troligt att man får de korrekta svaren på sina frågor att kontakta arrangören. En flra dagar lång konversation på Buke är i och för sig trevligt men ger kanske inte korrekt info:idea:

Som en del av er vet är jag en av arrangörerna och kan därför meddela att: NRHA EM består av två olika tävlingar, där en "vanlig NRHA tävling= "Summer Slide" avhålls under samma helg. Summer Slide har klasser på alla nivåer för alla som har lust att tävla.

Där hittar du Open klassen, öppen för alla.
Intermediate Open, öppen för alla som inte vunnit över $25.000.
Limited Open, öppen för dem som inte vunnit över $10.000.

Sen har vi Non Pro klasserna som är öppna för den som inte tränar hästar eller människor mot ersättning(betalning) i någon form = Amateurer.
Non Pro klassen, öppen för alla Non Pro ryttare .
Intermediate Non Pro, öppen för Non Pro ryttare som ej vunnit över $10.000.
Limited Non Pro, öppen för Non Pro ryttare som inte vunnit över $2500.
Sedan under Non Pro har vi Rookie som också är öppen för dem som är non pro men inte har vunnit mer än $200 eller mer än 50 Youth poäng.
Youth klasserna är kanske lite mer självklara, öppna för 13 & Under eller 14-18 år gamla ungdomar.
Snafflebit & Hackamore säger sig också lite själv; hästar som ej är mer än 5 år gamla och kan till skillnad från alla andra NRHA klasser ridas på tränsbett eller hackamore/bosal.

Sen har vi i stort sett samma uppsättning EM klasser där du har kvalificerat dig från 1 maj 2007 tom sista april 2008. Du måste vara medlem i SRHA och har deltagit på minst två tävlingar i ditt eget land. Om du vid kvalårets slut tillhör de 10 bästa i din kategori har du kvalificerat dig att vara med och slåss om titeln European Champion i den klass du kvalat in i:rofl:
Givetvis gäller samma vinst gränser även för EM klasserna, som i de vanliga, när de gäller att avgöra vilka klasser du får tävla.

Den man egentligen räknar som den mest prestigefyllda klassen är Open, där precis som Erik säger "proffsen" tävlar. Vi kommer att ha två Open klasser, en Summer Slide Open med en hel massa pengar i potten och en EM (EC) klass där man tävlar mer om titeln än pengar men även om en sadel, pengar och en massa annat fint.

Jag hoppas detta gjorde saker och ting lite klarare för er, annars är det bara att fråga på;)
Mer info för besökare/tävlande kommer att publiceras på www.srha.nu
Vi har väldigt många anmälda enligt postmottagaren vilket glädjer oss mycket och vi hoppas givetvis också på ett stort antal besökande, som vill se Europas främsta ryttare göra upp om placeringarna.:love:

/Monica

Egentligen borde man väl kanske åka ner nu när det är EM och allt, även om man själv inte är reiningryttare och inte heller på G att bli...

Jag har ingen aning om hur det ser ut där. Är det bara att åka ner o ta med sig ett tält?

Jag ska vara med och tävla!
Är kvalad till EM i Youth 14-18, och sen så ska jag rida några vanliga klasser också.

Tack för det Erik:o
Men som tur är kan jag inte allt men en hel del bra och ha info:laugh:

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 364
Senast: Tantan
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 615
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 758
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka