Ni med Tretorn stövlar....

Sv: tretorn

Jag är inne på mitt tredje par nu, på dom andra har dragkedjan gått sönder, men jag har fått nya direkt jag åkt in med dom, så det har inte varit något problem direkt! :)
Jag är helnöjd med dom annars, hur sköna som helst, jag upplever att min skänkel blir stadigare. I vanliga fall trivs jag inte med stövlar, men gav dom här en chans och det har jag inte fått ångrat. Förutom första paret som var enormt stela i början, fick sår lite överallt, men dom mjuknade fort! :p

Vad dom väger har jag tyvärr inte en aning om.

Bästa stövlarna som finns:D
Tycker faktiskt inte att det finns några nackdelar med dem, förutom att de är förstora runt benen men det funkar ändå. Att de går sönder tycker jag bara är bra för då får man ju nya fräscha stövlar:angel: Fast nu får man inte byta om dragkedjan går sönder eftersom att de har gjort om dem.

Dom är ju väldigt praktiska, det är bara att torka av dom :) Fast jag har hört väldigt många som har bytt sina stövlar för att dom har gått sönder, det är ju lite synd.

Fast nu får man inte byta om dragkedjan går sönder eftersom att de har gjort om dem.

Fast det där kan inte gälla överallt? Jag fick byta mitt förra par ändå!
Oavsett om det är dom "nya förbättrade" ska man ändå få byta, om dom nu skulle råka gå sönder.

Får man inte byta? :eek: Inte ens om det är den "gamla modellen" och dragkedjan gått sönder?

Hur länge efter att man köpt dom kan man byta dom? Alltså om dom gått sönder?

Sv: Ni med Tretorn stövlar....

Den nya modellen har redan kommit ut. Med förstärkt dragkedja och bättre knapp. Designen är den samma.

Jag håller med dej (silversvart) Till fullo!
Jag tycker att Tretorn stövlarna är jättefula, och dessutom så känns det som att dom e gjorda av plast :S
Dessutom är dom säkert bara en modefluga för alla "Malin Baryard-wannabes" :P Tror säkert att ingen kommer att vilja ha såna om nåt år.
Då har man hellre ett par klassiska stilrena och BILLIGARE normala läderstövlar!

//Rebecka

De har funnits ett par år nu, minst :grin:
jag vill ha demj o jag är verkligen inget MB fan, hua :crazy:

Tror personen menar den nya modellen, det ska komma en NY modell, inte en förbättrad Advanced. :p

Till "bison".
Ja, men jag menade att dom har ju inte likosom funntis lika länge som vanliga läderstövlar, plus att, dom verkar vara väldigt dåliga :O
det jag menade med att alla malinbaryard wannabees har sånna är ju att, många internationella ryttare har såna, och då tycker jag inte att man behöver ett par stövlar för fyra tusen om man inte tävlar högre än lokal/regional tävling (vilka dom flesta i mitt stall gör)

Tål kritik!! ;)

Fast man har ju inte de för att "andra" har dem eller bara för att "visa upp" sig på tävling.
Dock har jag inte advance, utan den andra modellen Comefort, men jag har de för att det är sköna,smidiga och mer lättskötta än läderstövlar. Jag använder min stövlar alltid vid uteritt,dressyrträning, hoppträning och på hopptävling, så jag tycker de är väldigt prisvärda stövlar:)

Haha, ookeyokej :)
Fast i mitt stall är det flera som tävlar på lokal nivå, och har GPA Speed air hjälm och tretorn stövlar, medans jag har en enkel sammetshjälm från börjes ;p

Till "bison".
Ja, men jag menade att dom har ju inte likosom funntis lika länge som vanliga läderstövlar, plus att, dom verkar vara väldigt dåliga :O
det jag menade med att alla malinbaryard wannabees har sånna är ju att, många internationella ryttare har såna, och då tycker jag inte att man behöver ett par stövlar för fyra tusen om man inte tävlar högre än lokal/regional tävling (vilka dom flesta i mitt stall gör)

Tål kritik!! ;)

Haha hur rolig var inte du då!??

Och vad är det för fel med det? Om de har pengar och vill lägga de på dyra hjälmar och stövlar är det väll deras val? Kan inte folk bara få ha vilken utrustning de vill?

Fast i mitt stall är det flera som tävlar på lokal nivå, och har GPA Speed air hjälm och tretorn stövlar, medans jag har en enkel sammetshjälm från börjes ;p

Ursäkta, men vad spelar det för roll om dom som "bara tävlar lokalnivå" har GPA och tretorn?
Har man dom pengarna och är villig att lägga ut dom på dyra hjälmar och stövlar, så låt dom göra det? Det stör väl inte dig på någon sätt? Det är inget krav på att man måste tävla på elitnivå för att få ha vissa märken. Låt alla använda det dom själv vill, jag förstår inte grejen med att klaga på folk som har vissa saker. Varför kan inte alla bara sköta sig själva?

Ska vi som inte tävlar inte få köpa dyra sadlar heller?

Hej allihopa igen.. Och jag ber om ursäkt för allt jag har sagt..
Men det är så att jag ska köpa sånna här stövlar (tretorn asså) och jag är väldigt osäker på mej sälv och jag ville se vad folk tycker om man har sånna, och eran reaktion är ju den bästa!
SÅ låt mej göra det här tydligt för er: Jag tycker att tretorn stövlar e snygga och verkar bra!
Men men, jag ska ju då köpa tretorn stövlar, men vikka passar?
jag har ljustblå schabrak till min ponny :)

MVH rebecka

Hur bra är dessa stövlar? Ni som har haft dom, är dom värda pengarna?
Jag håller på att leta efter nya ridstövlar, och vill ha sånna :)

Köp svarta tycker jag. Lättast att matcha till! Och om man köper andra schabrak vilket man säkert gör passar de också ;) Min åsikt iaf :)

okej, det lät rimligt :p för det kanske inte blir allför snyggt med kanske ljusblått till orange (om man nu vill ha det)
vilka tycker ni e bäst, advance eller comfort? :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 476
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod