Ni med Tretorn stövlar....

Sv: Ni med Tretorn stövlar....

Jag ska börja plugga och jag vill göra det seriöst :p
Sen så håller inte min hästs ben riktigt för det jag vill göra så han får det bättre med någon annan som nöjer sig med att busa runt i skogen :)
Mina stövlar är knappt använda ens, jag satte mig på huk för att ta av benskydden på hästen och då brakade det till och stövlarna var trasiga. Bara hoppas att jag kan få pengarna istället för att de ska försöka laga dom.

Tog ett par nya iaf, men de är verkligen stenhårda!
Så var inget av mina andra par, är det ngn annan som också har fått stenhårda stövlar?
Sjukt obekvämt.

köpte mina för ungefär 3 veckor sen. dom va ganska hårda men nu när jag ridit i dom 5ggr är dom mjuka :)

kl
På vilket sätt är det dom går sönder?
Kan en skomakare/Sadelmakare laga på ett snyggt sätt?
Har hittat ett par beg för bra kurs som matchar övrig hopputrustning (hoppar väl sisådär 10 ggr per år haha) Är det dumt att köpa beg, hur länge gäller garantin?

Dragkedjan går sönder.
Men det var på första versionen, nu ska det tydligen vara åtgärdat.
Köp ett par beg som är hyfsat nya så borde det inte vara några problem.
Garantin gäller ett år.

Whaaat?? Gäller garantin bara ett år? Vad fult! Då är det väl bäst att börja våldanvända stövlarna så dem hinner pajja innan juli.. Har nämligen ett par från första versionen och det verkar ju vara mer regel än undantag att de pajar...

Eller är det 3 år det gäller? :p
Det är väl den dära lagstiftade garantin man har?
Den kanske är längre än 1 år?
Jag som var spik på att det var just ett år :o

Men om dragkedjan går sönder... då kan väl vikken skomakare som helst sätta dit en ny? å göra så att det ser snyggligt ut lixom?

Det kan de nog, men jag valde att byta mina till ett par nya, eftersom de bara var några månader gamla och knappt använda.
Men somsagt, skulle jag köpa ett par beg så skulle jag försöka hitta några skapligt nya.

Oftast så har man 3års garanti på ex fabrikations fel mm
och det måste man ju säga att det är när dragkedjan går sönder :P

Nu har mitt andra par också gått sönder, dragkedjan den här gången igen..:grin:

Ni som får problem med dragkedjorna; exakt vad är det som händer? Går sömmen vid sidan upp eller är det själva kedjan som hoppar iväg?

När mina 2 gick sönder så delar sig dragkedjan bara, och det går inte att fixa, nu på dom senaste vart den delad hela vägen och sen fastnade den där lilla man drar i högst upp.

Aha, då förstår jag :). Så himla retsamt när det är ett såpass vanligt förekommande problem bara. Men än så länge har jag klarat mig ifrån problem med mina - *peppar peppar*

När mina 2 gick sönder så delar sig dragkedjan bara, och det går inte att fixa, nu på dom senaste vart den delad hela vägen och sen fastnade den där lilla man drar i högst upp.

PRECIS så blev det för mig på det senaste paret som gick sönder!
Jag satte mig på huk för att ta av benskydden och så bara delade sig dragkedjan.

Båda mina har gått sönder precis när jag satt mig på hästen. Med det senaste paret gick det att fixa till först, men sen kunde man inte ens dra upp den, så sprack allt och fastnade. Tråkigt att det händer så många, hoppas mitt tredje par håller, för det är dom skönaste stövlar jag haft. Fast i början hatar jag dom, mina nya är stenhårda! :p

jag har ett par sarm läderstövlar, använt dem i flera år, har knappt sjunkit ihop alls.. samma sak med min kompis som har likadana

mitt andra par small förra veckan. blir så j**** trött på det. dessutom så gick läderstövlarna dagen efter också.
snacka med butiken jag köpt dom ifrån, han sa att det var många som fått tillbaka pengarna efter 3e paret, så tänkte prata med tretorn nu, denna gången ska jag iaf ha ett par röda, lite borde man ju få pga allt trassel med stövlarna.

*kl*

För att skydda dragkedjan och undvika att den delar sig är det bäst att använda stövelknekt eller dra av stöveln med handen - INTE att använda andra foten och dra av den med. Det är oftast den dragkedjan på den stövel man drar av med den andra stöveln som går först.

Jag fick byta färg på mina varje gång om jag ville det :)
Hade röd, röd och sen marinblå.
Nu har jag sålt mina blåa, men eftersom jag ska köpa ny häst så ska jag köpa nya tretorn till veckan igen. Lite dumt att sälja de gamla menmen :p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 523
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 476
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka