Ni med Tretorn stövlar....

Sv: Ni med Tretorn stövlar....

Jag tycker inte att de sjunker ihop mkt, inte mina iaf och fattar heller inte hur de kan vara förstora:confused: ja har 38 o har smala vader och spänner ja ut dem rill max blir de enorma. de är riktigt sköna stövlar men går därimot sönder väldigt lätt. Är inne på mitt tredje par nu:( Hoppas dom håller denne gången:laugh:

KL

ärligt talat fattar jag inte varför folk köper dessa stövlar:confused:

Visst dom e coola, men kvaliten, ska man betala för nåt ska dom väl hålla tycker man:crazy:

För samma pengar får man ett par riktigt bra läderstövlar som håller och dessutom inte går ur mode.

Jag skulle aldrig köpa tretorn tycker dom lurar folk och att det skulle vara att kasta pengarna i sjön. Hur kan ett par plaststövlar kosta så mkt?? det är ju bara designen man betalar för. Jag skulle aldrig köpa en syntetsadel för 15 000och jag köper heller inte ett par syntet stövlar för 4-5000 när jag kan lägga pengarna på ett par cavallo som håller i längden.

Känns som många bara köper dom för att visa att titta vad jag har råd med och följa modet.

tycker själv att de är snygga, har ett par röda. men upplever att de är bra än så länge. men föredrar helst cavallos klassiska läderstövlar ja!

Du kanske bör läsa på lite om stövlarna innan du kallar dem plaststövlar ;) De är gjorda av microfiber, kalvskinn o naturgummi, rätt bra grejer skulle jag vilja säga.

Men alltså, 4 tusen är inte så JÄVLA mycket pengar så man köper stövlarna för att "visa vad man har råd med". Och modet är väl någonting många följer, så vad är det för konstigt med att folk köper stövlarna därför? Jag menar, varför köper annars folk en gpahjälm när det finns prima jofahjälmar som skyddar lika bra? Varför köper folk kingslandkavajer när man lika kan köpa en från börjes?
Nu kan jag bara tala för mig själv, men dessa stövlar erhåller världsklass. Det finns ingenting skönare att ha på fötterna. Jag har haft ett par läderstövlar innan och de var styva och saknar grepp. Tretornstövlarna är däremot mjuka, men inte sladdriga, de känns otroligt genomtänkta och ger ett otroligt bra grepp. De är snygga också, jag gillar nytänkande.

ja kalvskinn inuti, men jag har kännt på dom och yttermaterialet var syntet sen vad det heter struntar jag i.

Visst dom är rätt snygga, men jag skulle aldrig köpa dom på grund av den kassa kvaliten, finns mkt bättre stövlar att få för de pengarna.

Och jag följer själv modet rätt bra och köper en del dyra grejer men ska de kosta ska de smaka också och inte gå sönder:crazy:

Jag tycker tretorn är ett jäkla skit företag som lyckats lura folk på pengar med rätt lansering.

Du kanske bör läsa på lite om stövlarna innan du kallar dem plaststövlar ;) De är gjorda av microfiber, kalvskinn o naturgummi, rätt bra grejer skulle jag vilja säga.

Men alltså, 4 tusen är inte så JÄVLA mycket pengar så man köper stövlarna för att "visa vad man har råd med". Och modet är väl någonting många följer, så vad är det för konstigt med att folk köper stövlarna därför? Jag menar, varför köper annars folk en gpahjälm när det finns prima jofahjälmar som skyddar lika bra? Varför köper folk kingslandkavajer när man lika kan köpa en från börjes?
Nu kan jag bara tala för mig själv, men dessa stövlar erhåller världsklass. Det finns ingenting skönare att ha på fötterna. Jag har haft ett par läderstövlar innan och de var styva och saknar grepp. Tretornstövlarna är däremot mjuka, men inte sladdriga, de känns otroligt genomtänkta och ger ett otroligt bra grepp. De är snygga också, jag gillar nytänkande.

jättebra skrivet! jag håller med varje ord du skrev.

silversvart: Tretorn stövlarna är hur mkt skönare än mina mountain horse sc3! dom kostade 2500 kr. mina tretorn köpte jag nya för 3600 i en butik. det är 1100 dyrare, ett par cavallo kostar nästan 3000 också. ett par pioneer, petrie m.m kostar lika mycket och mer! tretorn är de skönaste stövlarna jag ridit i. jag får perfekt skänkel och foten glider inte omkring.
jag tycker dom är snygga också, och jag kommer inte sluta använda dom för dom "gått ur modet". tex, en gpa hjälm kom för längesen (3-5år sen kanske) och den är lika popurlär idag.
och om dom går sönder är man garanterad ett par nya, då kan man kanske välja annan färg? :p
detta är min åskikt, och alla kan inte gilla allt. men jag förstår, om man rider dressyr så är de inte så snyggt men i hoppning. men alla kan ju som sagt inte gilla allt :) smaken är olika. :) :)

jag har inget emot utseendet tycker dom är rätt snygga, men som sagt skulle lägga pengarna på ett cavallo istället för dom håller bättre i längden och känns lyxigare än ett par i syntet.

Jag skulle tex aldrig köpa en wintec för att jag inte gillar syntetmaterialet läder kan man alltid smörja så de håller sig snyggt.

Men som sagt efter alla som gått sönder skulle jag aldrig köpa dom.

Jag vet många hoppryttare so har dessa stövlar pga att dom är otroligt mjuka och sköna att rida i har själv två par ett par röda och ett par svarta dom är hur sköna som helst..och som sagt 4000:- spänn är väl inget direkt att flascha med när vi köper sadlar mm för 20-tusentals kronor???
Tretorn stöveln är framtagen och designad för just hoppryttare och har sitt syfte..varför den ser ut som den gör är för att den skulle bli "ridstövelns" gympa dojja.

Tretorn var den som nappade på idén pga av stor kunskap av kvalité och olika microfiber komponents tyger mm..
Sen att dom använde M.B som reklampelare utåt är väl en helt annan sak..
Men disskutionen om Tretorn kommer alltid finnas..
Och på tal om dragkedjan o knappar som gått sönder så e detta ett känt prodiktions fel som tretorn tagit hänsyn till och förbättrat..min dragkedja gick sönder på dom svarta o det var bara att byta in inga problem lr krångel..

De röda är köpta 6mån senare o på dom är dragkedjan o knapparna förstärkta på ett helt annat sätt än på de svarta så det har defenitivt blivit en förbättring..
Men som sagt det finns även mode trender mm även i ridsporten ..;)
Själv använder jag gladerligen mina T-stövlar hellre än dom något hårda G.G stövlarna på 6700:- som används på tävling..
:bump:

och som sagt 4000:- spänn är väl inget direkt att flascha med när vi köper sadlar mm för 20-tusentals kronor???

precis. de tänker vi inte på ju : ) och tretorn stövlarna är värde varenda litet öre tycker jag :)

Jag har själv ett par Tretorn Advance. De är väldigt lättskötta och bekväma, möjligt vis att de sjunker lite, lite neråt, men det är inget som jag funderat på tidigare.
På mej passar de jättebra. Jag har väldigt långa och smala vader.

Mina Tretorn är stenhårda och verkligen vägrar att forma sig efter mina ben. Buhuuu :p
Men plus i kanten att de är så lättskötta, bara att ställa sig i spolspiltan ;)

Jag har själv ett par Tretorn Advance. De sjunker ihop pyttelite, men jag har inte tänkt på det förrän nu. :crazy:

För övrigt är de oerhört lättskötta, bara att spola av.
På mig sitter de jättebra. Jag har väldigt smala och långa ben. ;)

Har sj inte Tretorn men håller inte med om att läderstövlar är hårda.mina första läderstövlar va hårda så jag kunde knappt sitta ner.Nu har jag ett par Pioneer.RIKTIGT mjuka och sköna följer benet och foten exakt.:D

Angående Tretorn har jag ju hört SÅ många komentarer.Sj har jag en kompis med Tretorn som hon köpte för ett tag sen.Hennes dragkedja gick sönder redan 4 gången.dom skicka bara tbx dom och hon fick ett par nya.Dom är skitsnygga och jag gillar dom personligen jättemycket ;)

Jaha, då har par nummer 2 pajat.
De sprack totalt i dragkedjan, har en bild jag kan lägga upp sen. Verkligen helt förstörda. Den här gången tar jag dock pengarna tillbaka ist för nya stövlar eftersom jag ska sluta rida ett tag.
Känns lite dåligt att 2 par stövlar ska gå sönder. :/

Vaaa? Ska du sluta rida? Varför då? Vad tråkigt!! Synd med stövlarna. Är lite förvånad över att mina inte gått sönder än. Det känns som jag använder dem dygnet runt och jag har ett par av den första versionen också...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 476
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka