Ni med Tretorn stövlar....

Sv: Ni med Tretorn stövlar....

Funderar på att skaffa.
Var och provade ett par för inte så länge sen... dem var lite höga i skaftet, så jag undrar hur mycket era har sjunkigt ihop?

Mina har inte sjunkt ihop som jag har märkt. De har aldrig tagit i knävecket utan varit perfekta från början. Hon i affären (S.E.G company) sa att dom skulle sjunka ihop någon cm, fast det har jag inte märkt av.

Ang. vadvidden som endel verkar ha problem med så har jag faktiskt rätt köttiga vader men stövlarna sitter som smäck på mig.

Jag ska beställa ett par Tretorn nu, av en anledning; Knäskada. Jag kan inte rida i vanliga läderstövlar då de är så "vassa" i kanten under knät och öftast väldigt hårda.

Jag har kollat olika måttabeller på internet och kommit fram till att jag ska ha stl. 35, jag har 35-36 på vanliga skor.

Min frågar är Hur är storlekarna i foten??
Vad och höjd har jag förstått mig på, men hur är de storleksmässigt i foten?? :D

hur är hållbarheten? det är ju ändå syntet. har ingen lust att betala så mycket för nått som kanske inte håller

Jag har de röda, svarta & mörkblåa tretornen i advanced. Jag har alla 3 i storlek 38. Dem passar jätte bra och har bra passform. Mina har inte sjunkit ihop eller något. och det är jätte lätt att dra upp drag kedjan på mina ben iaf :P Tretorn är bäst :):)

Hur kan dom inte ha sjukkt ihop någonting?? Det blir ju veck vid fotleden när man går, och dom resulterar i att stövlarna blir ca 1-2 cm kortare.

Mina bruna har kanske sjunkt ihop 2 cm...

Diana

Mina har inte sjunkit. Däremot är de fortfarande stenhårda. Inte alls lika mjuka och sköna som mina förra.

Jag trivs jättebra med mina Advance. Lädret anpassar sig bra. Dock stela första gången man rider med dem. Sköna att ha på sig <'3 Ingen erfarenhet av Comfort...

Jag är också inne på mitt andra par, min dragkedja delade sig också
och en knapp gick sönder. Nu har jag fått nya men nu får man ju rida in dom på nytt tyvärr. tycker fortfarande att de e konstiga i strlk. Jag har 37 i foten och smaala vader, men får liksom ändå snöra upp dom helt för att kunna stänga dom. Vet inte riktigt hur dom tänkt där för de finns ju dom som har kraftiga vader men har små fötter...

jag måste också snöra upp mina, men sen när jag dragit igen dragkedjan måste jag dra åt snörningen hur mkt som helst.
jättestörande.

Jag kan verkligen inte ha dem, även om jag aldrig skulle få dem eftersom mina föräldrar tycker det är för mkt pengar för något som bara är i syntet:D Men jag har iallafall provat dem i en ridsportbutik och de var GRYMT förstora överallt ;o Visst, jag är inte jättelång, har väldigt små vader och rättså stora fötter, men jag provade 37-38(har vanligtvis 39½), men de var alldeles för breda i vaderna och nästan 5cm för långa:eek: Har sett många "barn" ute på tävlingarna som är både kortare och ser ut att vara lika smala i benen som jag och på dem sitter som jättebra:o Och jag kan slå vad om att de inte har mindre än 37 på stövlarna så jag tycker att det är väldigt mysko:cool:

Va?! Jag som alltid har trott att de är i syntet, ojdå:D Jag tyckte inte de kändes som om de var gjorda av läder/skinn, och jag har hört många prata om syntet, så jag har alltid tagit för givet att det var det:o

Nepp nepp, insidan är klädd med kalvskinn, yttersidan är av microfiber för att underlätta underhållet och sulan är av naturgummi ;)

Mina har inte sjunkt ihop som jag har märkt. De har aldrig tagit i knävecket utan varit perfekta från början. Hon i affären (S.E.G company) sa att dom skulle sjunka ihop någon cm, fast det har jag inte märkt av.

Ang. vadvidden som endel verkar ha problem med så har jag faktiskt rätt köttiga vader men stövlarna sitter som smäck på mig.

Vi verkar ha liknande bentyper du och jag, för jag har heller aldrig haft besvär av varken "knävecks-cut" (som en vän så lidelsefullt uttryckte sig:p) eller märkt av någon större förändring av skaftet. Visst har det blivit veck vid fotlederna pga att man trampar ner hälen, men jag tycker fortfarande att dom sitter kanonbra samt är supersköna att rida i! :laugh:

*kl*

beställde ett par svarta Advance igår :D :D :angel: :angel:

*kl*
Är det bara jag som tycker att när man går så känns det som om man går omkring och stegar upp 1meter hela tiden? Eller om det exempelvis är halt ute och man tar kortare steg så blir det 50cm istället. Inga mellanting här inte, är man hästmänniska så är man :p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 523
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 476
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka