Ni med Tretorn stövlar....

Sv: Ni med Tretorn stövlar....

får jag fråga vad du har för vad-mått ?
om du vill skriva ut de alltså ;)

haha jag kan lika gärna stå för det.... inann jag började på denna skola som jag går på nu, hade jag 36.... nu har jag på ena vaden 39 och på den andra 39,5 cm. :smirk: Muskler :rofl:

Vilken storlek är det på skorna? Vilken vidd står det att det ska vara?

Jag e LITEN runt vaderna, är tvungen att ha 37 i foten vilket gör att dom är SMALA på mig!! Men de e ju bara att snöra upp lite sen får man dra åt mer och mer när dom mjuknar lite....Men va väldigt osäker i början för dom kändes svin tajta!!

Idag pratade jag med affären, tydligen var det samma stövlar jag testade här som i butiken, så nu ska de skicka dessa till mig men 39 i foten. då dom var lite vidare. toppen :)

Jag har beställt ett par Comfort stl. 40, Gråa med silver-detaljer. Hoppas att de kommer nästa vecka :D

Prövade ett par Advance (de hade inte Comfort inne) och stl. 40 satt bra på mig. Men jag har inte råd att ge runt 4.000:- för ett par advance, så Comfort som kostar runt 2.500:- blir det typ...

Är Comfort o Advance lika i ben o fot??

jag tycker comfort var smalare i vristen, jag fick inte ens ner foten i dem.

kl
Comfort är ju skitsmala.
Jag fick bara upp dragkedjan 3 fjärdedelar sen sa det tvärstopp :p

kl

Nu ska jag också få ett par Tretorn Advance!!

Men vilken färg tycker ni? Jag har tabacco-färgad utrustning på hästen, och grå-svart tävlingsutstyrsel, så blå är helt uteslutna...

Bruna? Röda? Svarta?

Diana

Bruna eller svarta.
Röda till tabacco kommer ju skära sig enormt :p
Fast ska du ha bruna måste du vänta till sommaren.

Jag kom också på det med dom röda, dessutom kommer dom att bli ganska uttjatade snart...

Frågan är om den bruna verkligen blir snygg till en tabaccofärgad sadel? Vad tror du?

Diana

Men jag har redan ett par fungerande stövlar, som också är "inne" just nu, men dom kommer inte att hålla så mycket längre... (skittunnt skinn) Så då tycker jag att man lika gärna kan betala lite extra så man får ett par stövlar som håller länge!

Diana

Att du skrev att jag skulle få dom nu om jag köper dom svarta, och då menade jag att jag lika gärna kunde vänta eftersom jag redan hade ett par stövlar! :angel: ;)

Diana

kl

Nu ska jag också få ett par Tretorn Advance!!

Men vilken färg tycker ni? Jag har tabacco-färgad utrustning på hästen, och grå-svart tävlingsutstyrsel, så blå är helt uteslutna...

Bruna? Röda? Svarta?

Diana

De svarta, lätt!
Svarta stövlar går bra även till brunt läder :)

Joo , brunt kanske inte heller blir så fint :p
Jag har iaf bett min affär att reservera ett par ljusblå o ett par marin åt mig så jag kan prova båda och se vilka jag vill ha.
Fast ljusblått blir kanske lite för mkt my little ponny :p

skall ha ett par nya stövlar eftersom mina gick sönder i en crasch. Kan ni rekomendera tretorn? o isåfall advanced eller comfort?

KL

Har inte varit i våran ridsportbutik på huur länge som helst, har de i de nya färgerna kommit ut? Har väntat på de marinblåa! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 476
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod