Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
va lustigt, 37 var bäst i foten på mig, men då blev skaftet litet smalt, ville inte töja ut snörningen så mkt, blir så fult uppe vid knäppet då, så det får bli 38.
Men dom finns bara i en vidd....
Det är på höjden dom finns i två alternativ, standard och extended.
Sen så är måttabellen på tok fel!! Mina skall vara 35 i vidden, men jag är 31 runt vaden (Ja, jag är pytte liten...) och stövlarna är tighta!!
Comfort stövlarna har mkt speciel passform också, dom passar inte så många.
Har haft dom någon månad nu, och dom har töjt sig liiite, och sjunkit lite på höjden också, men inte så mycket som läderstövlar. Sen så hann jag bara använda dom i 3 v. innan dragkedjan gick sönder...:smirk:
okej, för jag pratade med Equalityline. De tog mina mått och skulle skicka de i rätt storlek. Då jag testat flera par. Men har jätte svårt för storlekar, de jag har nu kan jag inte ha längre, för små.
Kan säga att om de nu stämmer som ni säger..... och Equalityline ljuger, får min ridsport butik lite problem.... då jag köpte ett par GG för 3000 men även dessa var före små, men till mig sa de att det skulle töjas vilket det inte gjorde förens dragkedjan gick sönder.
Jag använde dessa läder stövlar 4 gånger..... jag ville ha pengarna tillbaka eller få ett par tretorn och betala 1000 kr i mellan.
Nu e jag lite upprörd, har kämpat i snart 7 månader över mina pengar/stövlar!
Har tänkt att skaffa ett par tretorn advance. Men tror ni att det är snyggast med klassiska svarta eller lite mer annorlunda och roliga röda?
(förlåt om ni inte tycker det här tillhör tråden)
Man varför köper du ett par stövlar som var för små? Visst, man skall köpa stövlar som är lite tighta, men inte för små.. Då förstår jag att dragkedjan ryker, det blir ju stor belastning på den om stövlarna är för små....
Jag jobber själv i ridsportsbutik, som säljer tretorn stövlarna, och dom finns BARA i en vidd, kan det vara att det var advance equalityline pratade om? För på dom kan man reglera vidden med snörningen (ca 3 cm).
Sen så är det inte så lätt att säga att man vill ha pengarna tillbaka när man reklamerar. För leverantören har rätt att försöka åtgärda felet (altså laga stövlarna) innen man kan kräva att få pengarna tillbaka. Anledningen till att det tar tid kan vara att equalityline måste skicka dom vidare till sin leverantör, och då kan det fort ta lite tid.... Dom är ju inte känd för att vara snabba precis på equalityline.....:smirk:
Men när det gåttt så lång tid, så borde du få någon annan ersättning, du får prata med butiken där du köpte stövlarna.
tack för svar.... jag tycker det är butikens fel de som från början sålde GG läder stövlarna till mig, eftersom de lyckades dra upp stövlarna på mig med mycket om och men.... jag sa redan då att jag tyckte de var för små, men eftersom de sa så tydligt att man ska köpa de tajta för att det kommer att snabbt töja sig osv, så lyssnade jag självklart på dem. Redan efter 1månad när första lilla flärpen på dragkedjan gicxk sönder kom jag in till affären och då sa dom... det är bara att fortsätta att rida me dom det kommer att töja sig, vilket de inte gjorde, när hela dragkedjan gick sönder, gav jag upp och lämnade in dem. Nu har de varit på lagning, och butiken/eualityline har gått med på att antingen får jag ta mina läderstövlar eller så får jag köpa ett par tretorn och betala mellanskillnaden. Saken är att mina vader har på bara några månader ökad i bredd, antagligen för att jag rider och tränar så hårt som jag gör just nu.
Tråkigt när det ska behöva bli så här.... och när det endå handlar om realtift mkt pengar!
Okej.. Men har du provat advance stöveln då? Dom är iaf mkt vidare än comfort!
Har inte hört så mycket om GG stövlarna, men det är ju Fabbri som egt har gjort dom, och där har det varit MYCKET reklamationer på just dragkedjan, så det kan ju vara att det blir problem med GG också.
enligt mått-tabellen ska jag få på mig dom runt vaden .
åkte o prova ett par idag, men var ungefär 5 cm för smala, snöra upp så mkt det gick och fick fortfarande inte om ...!!!
Kropp & Själ
Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.