Ni med Tretorn stövlar....

Sv: Tretorn Advance

BRUNA :love: älskar brun utrustning! Mina har jag haft ett år och dom har hållt. Men jag vet att många har haft otur.
Photo_105592_1237669.jpg

Fast förresten kanske inte brunt blir så snyggt till röd utrustning :P kör med ett par svarta lr röda :)

Jag tycker att man ska matcha med sin egna utrusting. Om du tex har blå hjälm & kavaj så ska du ha blå stövlar :)

Jag har allt blått till min ponny och allt rosa till min häst. Jag byter min klädsel mellan klasserna =)

Det jag har hört är att dom tidigare modellerna hade problem med att dragkedjan gick sönder för att stöveln var inte gjord för att man skulle dra upp och ner dragkedjan med snörningen spänd.
Tyvärr så missades det nog med informationen från återförsäljarna och så är väl en del lite slarviga och orkade inte lossa snörena varje gång.

På dom nyare stövlarna har dom bytt till en kraftigare dragkedja som ska tåla lite mer men man bör nog ändå lossa på snörningen för att inte slita på dom inte allt för billiga stövlarna i onödan.

jag skulle köpt ett part men efter ha pratat med affären ändrade jag mig, massa reklamationer har de inga hemma om de går sönder kan man vänta väldigt länge på nya, efter ett år går garantin ut o du får själv ta hand om dina trasiga stövlar, så neeej tack.

Måste man lossa snörningen? Det orkade aldrig jag göra :p
Visserligen gick jag igenom 3 par innan jag gav upp och sålde det sista jag fick i utbyte så snörningen kanske är lösningen då. Det ska jag tänka på med nya paret :)

det är ju väldigt märkligt att normala stövlar klarar den påfrestningen, de är ju ofta väldigt tajta o då ryker inte dragkedjan, usel kvalité verkligen!

Sv: Ni med Tretorn stövlar....

*kl*

Jag har slagit ihop alla Tretorntrådar, det räcker med en.

LenaH, moderator

Fast andra stövlar har ju inte snörning hela vägen upp så jag kan faktiskt förstå att man måste lossa snörningen för att stövlarna ska hålla.
Iofs kanske det vore klokt om Tretorn sa det så kanske de slipper alla returer :p

KL.

Någon som vet ngt om dom nya Tretorn stövlarna i gortex? :)

kollade på tretorn idag och mamma var för underbar som beställde dom till mig :p jag ääälskar dom verkligen och kan knappt vänta tills nästa vecka då dom kommer.
de är absolut de skönaste och bekvämaste stövlarna som jag vet! gud vad jag längtar tills nästa vecka.

Uppdatering från mig: Det nya paret jag fick pajade efter 7 användningar. Sen krävde jag pengarna tillbaka och måttbeställde ett par Petrie Glosgow istället :love:

delvis knapplån.

Jag har alltid varit nöjda med mina även om jag är inne på mitt tredje par nu. Men nu åker dragkedjan ner halvvägs, sen viker den sig mot hästen så nu har han fått skav och blivit nypt av dragkedjan! Först såg det ut som märken efter sporrar, men skulle jag skänklat däruppe hade jag varit ungefär 120 cm lång. Sen igår på träningen såg pappa att det fastade i hästen varje gång jag rörde mig när dragkedjan åkt ner en bit. Och jag märker inte när den åker ner bara en bit, utan det är inte förrens den åkt över vaden jag känner det, och då hade den redan skavt på honom. Det förklarar varför han är extra grinig. :crazy:

Nu funderar jag på att begrava mitt tredje par, och sen satsa på några andra stövlar. Det är synd, för dom är verkligen underbara, men jag vet inte om jag är så sugen på att börja om med ett fjärde par. :p
Får se om det går att fixa, för helst vill jag väl ha dom kvar, men inte om det "skadar" hästen.

Jag var och provade Tretorn Advance för första gången nu igår. En 37a. Den var på gränsen till för hög (skulle nog behöva någon cm lägre stövel eg) men enligt säljaren så sätter den sig lite grann. Jo, det vet jag! När jag köpte mina MH rimfrost var dom också lite långa, men de har satt till sig finfint nu och är perfekta.

Det som gör mig mer konfunderad är storleken på foten. 37an var i trängsta laget och tån var nästan ända fram. Minns dock inte om de klämde. Minns bara att de var SÅ sköna i foten. :love: Det var som att stoppa fossingen i en moccasin!
Jag kaaanske skulle ha en 38a eg, men eftersom 37an var på gränsen till hög i skaftet känns det som att 38an är utesluten då skaftet där blir 1 cm högre än 37an.

Hur skulle ni göra? Ger fotdelen efter något eller är den "fix"? Vad säger ni som har Tretorn? Läderstövlar ger ju alltid efter lite grann, både i skaftet (vidd) och fotdelen. Mina SG läderstövlar är nästan på gränsen till förstora i foten nu efter 4 års användning. Kan man hoppas på att få liiiite mer utrymme efter lite användning av Tretorn?

Jag ska in imorgon och prova stöveln igen och känna efter just HUR trångt är det. Jag VILL ju ha ett par Tretorn..... :crazy:

//Alice

Det stämmer inte att det är/var en rekommendation att snöra upp varje gång, jag har frågat Tretorn!

Jag frågade dom efter att du började säga det för jag tyckte det verkade korkat så då säger de inte samma till alla.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 473
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka