Ni får tycka vad ni villl, men travare...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MissMandis
  • Startdatum Startdatum
Vet du överhuvudtaget vad halvblod är? :confused:

I mitt Multimedialexikon definieras halvblod (väldigt enkelt) såsom
"Varmblodig häst som inte tillhör fullblodsras"

Som du säkert vet markerar man fullblod med xx (engelskt fullblod), ox (arabiskt fullblod eller x (angloarabiskt fullblod). Denna markering skrivs efter hästens namn, t ex kan det stå Underworld xx.

Titta nu i resultatlistan igen, ignorera dem som har xx. ox eller x efter namnet (om där är några sådana). De som blir kvar är halvblod. :D

Immer

så alla de där hästarna är halvblod? okej, ska kolla, kan du inte ta med såna som ex. kyras hästar och såna personer?
Jaja det är väl ingen idé jag skriver det här för jag får väl ändå bara kommentaren -Ja det visste vi redan! från alla med halvblod..Så det får vara...

Jan brink och ett helt gäng "kändisar" är med på listorna om du kollar efter, att du inte känner till dem kan jag faktiskt inte hjälpa och jag kan inte ta fram 50 hästar som Kyra har ridit Grand Prix på, för så många har HON inte ridit på den nivån.

nej jag vet int vad ett halvblod är, känner bara några stycken som har såna. Ja jag vet att eng.fullblod skrivs xx och bla bla osv. kollade int eigenom namnen så noga så jag såg aldrig det men finns det inte andra hästar än halvblod och fullblod som tävlar eller?

nej jag vet inte vad ett halvblod är, känner bara några stycken som har såna. Ja jag vet att eng.fullblod skrivs xx och bla bla osv. kollade int eigenom namnen så noga så jag såg aldrig det men finns det inte andra hästar än halvblod och fullblod som tävlar eller?

menade inte at hon ridit 50 halvblod utan de hästar hon ridit antagligen.

TROR bara att hon ridit halvblod sen om det är svenska tyska eller holländska det är ju skitsamma.

Halvbloden är de absolut vanligaste hästarna. Om du verkligen tänker efter, så känner du säkert flera som har sådana.

Immer

ja det gör jag, jag har inget emot halvblod heller. Miltons pappa var väl ett holländskt halvblod om jag inte minns alldeles fel.
Jag känner flera som har travare också, shettisar, new forest, connemara, welsh ponny, fjording mm.

vad spelar det för rol om halvblod är den vanligaste rasen?

Eftersom det är vanligaste rasen så borde du sprungit på ett par stycken genom tiderna..

nej det får ni absolut inte glömma! då säger jag till mamma! :rofl:

Men snälla, hur är det med läsförståelsen :confused:, fundera en stund till vad jag man mena med det invecklade inlägget..

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 359
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 522
Senast: corzette
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?