Nerslagen i skolan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nerslagen i skolan

Vart ska de lyftas? Vem ska ta hand om dem?

Jag bor i en liten skitby på landet.
Och här finns en särskild klass för elever med stora problem.
Och den klassen är placerad på en helt annan adress än den vanliga skolan.
Där är lika många lärare som elever.

Dit lyfts elever med stora problem.
Och vi är en mycket liten kommun.
 
Sv: Nerslagen i skolan

It takes two to tango....

Jag tycker nog att du dansar alldeles utmärkt på egen hand.

Och jag känner mig också oerhört trampad på.
Min dotter var grovt mobbad i högstadiet.
Det är oerhört tufft för alla inblandade.

Så du uttalar dig om saker som du varken begriper eller har en aning om.
Så ta och tralla iväg till ditt idealsamhälle som du alltid propagerar för och stanna där är du snäll.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Hon skrev ju själv att hon varit mobbad, tycker ni är väldigt hårda mot Kat =/
 
Sv: Nerslagen i skolan

Jag hade verkligen inte heller tagit hänsyn till mobbarna ifall om mitt barn blivit mobbad så.
Jag blev mobbad från 1 klass till 9.
Jag förstår hur du känner.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Just nu så kliver hon runt och stampar i alla trådar.
Det blir litet tradigt i längden att alltid böka mot samma argument.
Vad än ämnet gäller.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Hänsyn och hänsyn... Förståelse är mer rätt.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Det finns ju en anledning till att de gör som det gör eller hur?

Om världen vore perfekt och alla fick det de behövde skulle vi inte ha sånna problem.

Han verkar ha en mamma som gett upp, han sitter och fnissar och flinar på mötet (försvarsmekanism). Vad som finns mer bakom vet vi ju inte.

Som jag skrivit förut kan man fortfarande vara arg över det han har gjort men jag tycker det kan vara bra att förstå att det finns nånting bakomliggande som gör att han beter sig så som han gör. Nåt borde alltså göras nu, genast så det inte blir värre.
Jag skulle faktist anmäla, jag tror chansen finns att han får den hjälp han behöver då och att inte fler drabbas.

Jag tycker inte på nåt sätt om det han gör och jag försvarar det inte. Jag tycker det är tragiskt att de ska behöva gå så här långt.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Så du uttalar dig om saker som du varken begriper eller har en aning om.
Så ta och tralla iväg till ditt idealsamhälle som du alltid propagerar för och stanna där är du snäll.

Idealsamhällen måste man kämpa för, vet du.

Jag var själv mobbad i hela min grundskoletid (och har kraftiga men av det), så jag är faktiskt inte helt rudis på sådant här.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Idealsamhällen måste man kämpa för, vet du.

Visst - absolut.
Men ibland, som i den här tråden, så måste man även lösa problemen för dagen.
Och då så är det inte riktigt rätt plats att dra upp utopier om något som man inte just nu kan ordna.

Det finns liksom de långsiktiga målen och de kortsiktiga.
Om man alltid hackar sönder problemlösningen för dagen med målet för framtiden, så blir det liksom stopp i loppet och händelserna kommer inte framåt.
Man måste ta stegen i rätt ordning.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Visst - absolut.
Men ibland, som i den här tråden, så måste man även lösa problemen för dagen.
Och då så är det inte riktigt rätt plats att dra upp utopier om något som man inte just nu kan ordna.

Jo, det är ju väldigt utopiskt att inte kalla folk som beter sig illa för ungefär samma saker som de själv får skit för, eller att exempelvis göra en polisanmälan eller kontakta socialen om man misstänker missförhållanden för ett barn...

Det är ju knappast så att det hjälper upp situationen att det sitter en drös människor och svär över de här ungarna. Inte ens för stunden.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Men för en enda gångs skull Kat: BACKA!

Det här är ingen tråd om principer för mänskligt umgänge och hur det borde vara, hur intressant det än är att diskutera. Det här är en tråd av en mamma som skriver om det jävligaste som kan hända en förälder i vardagen: hennes barn far illa i skolan. Det är det hon vill diskutera och hon mår bara ännu sämre av dina inlägg, som du ser.

Du kan skriva "jag förstår dig" hur många gånger du vill, det hjälper inte när din vilja att få sista ordet gör att du hänger kvar och fortsätter driva din ståndpunkt.

Välj dina strider, för sjutton. Din empati är dåligt tränad när det gäller föräldra/barn-frågor. Jag har fortfarande inte smält att du frågade en buke-mamma som hittat sitt barn på bild på en pedofilsajt om det verkligen var så jobbigt, det var ju bara en bild.

Riskera nu inte att den här tråden blir låst. Snuffsan behöver den.
 
Sv: Nerslagen i skolan

MEN SLUTA NU FÖR HELVETE MÄNNISKA!!!


Varför blir det alltid så här när jag behöver ventilera något personligt på Buke? Jag har egentligen slutat skriva om mig och mina problem men jag behövde ventilera det här.

Jag skiter i det här nu. Du vann Kat. Kul va? Hoppas du kan ha kul i fortsättningen av tråden. Den är din.
 
Sv: Nerslagen i skolan

Men för en enda gångs skull Kat: BACKA!

Du kan skriva "jag förstår dig" hur många gånger du vill, det hjälper inte när din vilja att få sista ordet gör att du hänger kvar och fortsätter driva din ståndpunkt.

Enda anledningen till att jag är kvar här nu, är den här typen av attityd.
Det är helt fantastiskt att det sitter ett helt gäng med människor och diskuterar mobbning och trackasserier, utan att se sina egna beteenden.

Det är inte ett dugg fel på min empati i frågan. Jag kan verkligen KÄNNA den frustration, ilska och förtvivlan som Snuffsan känner.
Det hindrar mig inte från att försöka se klart.

Min ståndpunkt i sakfrågan avslutade jag för ett bra tag sedan genom att säga att vi får enas om att vara oense. Men sedan är det flera som spinner vidare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Bexzor
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 614
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: Modest
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp