Det har du alldeles säkert fullständigt rätt i, precis så känns det. Och då hoppas jag att alla dessa människor är lika underbara som min mamma, och att de som är i deras närhet är rädda om dem!
Jag lyckades just med konsten att sätta upp håret i en munk...så nu har jag hittat en frisyr (som jag trodde var stört omöjlig!) till begravningen också... (;cry och så ska håret in på renovering idag (klipp och färg + allmänt ompyssel, bara för att de är världsbäst )
Men detta med kläder...
Vi närmaste (syskon + pappa) ska vara mörkt klädda, de andra lite mer fritt typ. Det känns bra.
Jag har en svart klänning som är strax ovanför knäna, inte direkt urringad, men med "spetsöverdrag"...det borde funka tycker jag, i så fall med "bolero" till.
Fast jag har ett ENORMT problem med leggins/strumpbyxor som åker ner och "korvar" sig...ser ju inte klokt ut.,,finns det något superknep?
Å andra sidan köpte jag mig ett par jättefina sammetsbyxor som jag PRECIS kan ha nu, så om jag jobbar liiite till kanske jag kan ha dem då, utan att riskera att de spricker?
Och så detta med skor! Jag har ett par med klack som jag kan gå hyfsat länge i, så det hade alldeles säkert fungerat - om de inte hade varit för att de är kamouflagemönstrade!
Ska se om det finns ett par svarta, det borde funka?
Blä, jag hatar det här...det är så fruktansvärt orättvist, förförligt, vidrigt, ofattbart...
Jag har förresten blivit ombedd/tillfrågad att läsa en dikt...hur klarar man det? Ok att man gråter står de säkert ut med, men jag kanske svimmar?
På sambons begravning var det kläder i alla olika varianter, och ingen som brydde sig om något öht.
Angående att läsa dikt så klarar man mer än vad man tror, men gör inget som känns obehagligt. Jag valde att bara låta begravningsförrättaren prata men vid defileringen kring kistan klarade jag att gå först "ensam" med dottern i famnen. Vi tände ett av tre ljus på kistan (hans föräldrar och syster tände de andra), la dit våra rosor + Birdie-banden och stod en stund och tog farväl. Innan trodde jag inte att benen skulle bära mig men när jag stod där med dottern var det bara så självklart. Styrkan kommer inifrån och från all kärlek som flödar genom en begravning.
Du klarar mer än du tror.