Neeeeeeeeej!!!!!

Nu är jag på väg till @ajdidodii :love:
Gråtit mer eller mindre hela morgonen, skönt att veta att det faktiskt är helt okej, precis lika okej som att sysselsätta sig med saker som är bra för själen :love:

Det är också okej att skratta då man sörjer. Allt är okej - alla känslor!
Bra att du sysselsätter dig! Du är duktig!

Nu sitter @whwycd på bussen igen. Vi har haft en fin dag med en del skratt och mycket gosande med djuren.
I bilen på väg hem undrade jag varför det var så tyst innan jag insåg att jag stängt av radion... :laugh:

Förhoppningsvis kommer ni bjudas på lite bilder (och en buketräff i sommar. Om vi får bestämma). :)

Det har varit en fantastisk dag hos @ajdidodii - och med det kom faktiskt styrkan att skriva ett blogginlägg om mammas "resa". Så det har jag gjort, och nu så ska jag redigera bilder (det blev rätt många :eek: ) och blogga lite mer om det, därifrån kan jag sedan lägga in bilderna här :D

För övrigt gjorde jag det lite fint för mamma här hemma igår:
1506471_668461846553287_1142496194710784486_n.jpg

:love::love:

Tack själv @whwycd, det var jätteroligt för mig också och få sällskap tills sambon kommer tillbaka! Det är inte varje dag Memento dräglar ner mig, även om man kanske kan tro det. :grin: Jättefina bilder fick du också till! Kram på dig! :love:

Jag beklagar verkligen att det slutade så här, men så fint att se att du tycks vara omgiven av så fina människor mitt i allt det här svåra. Vilka härliga bilder! Kramar från mig med.

Jag beklagar verkligen att det slutade så här, men så fint att se att du tycks vara omgiven av så fina människor mitt i allt det här svåra. Vilka härliga bilder! Kramar från mig med.
Jaa...härliga människor är det minsta man kan säga! :love:
Jag tog mig faktiskt iväg på BodyJamen, och kunde fokusera på det! Fast på hemvägen insåg jag att då var det exakt två veckor sedan jag fick absolut sista meddelandet från mamma på fb :cry:

Men när jag och pojkvännen satt och åt Frozen Yoghurt efteråt så hade någon ringt, och lämnat meddelande på telefonen...derät var ett blombud som hade en leverans till mig (så jag var tvungen att köpa en vas...men den visade sig vara liiiite för liten :o)
Och när det kom fick jag den största, och vackraste, blomsterbuketten jag någonsin sett!:love::love:
Tack, underbara @ASKAPLASKA ! :love::love:
På kvällen sedan kom två andra underbara vänner på besök - med sig hade de två vackra rosor, en ask Noblesse och en annan liten sak! :)
Jag lägger mer än gärna upp bilder när jag sitter vid datorn! :bump:

...och nu har det gått ganska exakt tre dygn sedan hon avled. ..min älskade mamma...

...och ännu ett dygn har passerat. Jag som trodde att allt skulle stanna upp?
Nä, allt rullar på som vanligt.
Igår var jag hem till @cili på eftermiddagen, gosade mer häst (större modell denna gång, men så fin!) och katter, grillade (inte katt!) och hade det jättetrevligt :)
När jag kom hem brast det igen, totalt. Grät och så att jag inte kunde andas och det var precis samma känsla som kvällen innan mamma dog...sorg, enorm sorg, saknad och förtvivlan.
Idag ska jag tillbaka till hunden för första gången på typ 3 veckor (!!)...det går nog bra...får roa mig med att leta checkpoints (lilla vovven kommer få motionera Haha)
Sedan är det BodyJam ikväll...det blir säkert bra...

Visst är det konstigt att allt bara rullar på?
En god vän sa till mig att det fungerar så, sorgen kommer i portioner, för att vi ska överleva. Vi kan bara fortsätta leva, även om livet aldrig mer blir detsamma!
Det är bra och läkande att göra vanliga saker.
Stor kram till dig:love:

Ja man måste andas mellan sorgen.
I början är det ju verkligen en berg och dalbana när man inte fattar att man kan göra normala saker och känna sig ok, men man måste göra det. Annars orkar man verkligen inte.

[QUOTE Texaz, post: 1382164, member: 7629"]Visst är det konstigt att allt bara rullar på?
En god vän sa till mig att det fungerar så, sorgen kommer i portioner, för att vi ska överleva. Vi kan bara fortsätta leva, även om livet aldrig mer blir detsamma!
Det är bra och läkande att göra vanliga saker.
Stor kram till dig:love:[/QUOTE]

Kram tillbaka! :love:
Jag vet ju att även du är i oändligt svår och fruktansvärd sorg. Och din vän har nog helt rätt i det, mycket klokt! :)
Jag tror för övrigt att det börjar komma ikapp pojkvännen också...igår kväll när jag inte var hemma så hade det brakat totalt för honom, så hans pappa kom dit och hjälpte honom. Jag hade nog inte kunnat hantera det :/

Så är det, sorgen måste man ibland få ha för sig själv. Jag går ju undan och gråter, orkar oftast inte med andras sorg då....
Såklart att det kommer ikapp honom, din mamma var ju en del av ditt liv, och är en del av dig:love:

Tillåt dig att sörja på ditt eget vis, och låt andra ta ansvar för SIN sorg!!

Tittar in och kollar läget, tänker på dig @whwycd
Tack :love::love:
Jag märker att dansen är jättebra för mig nu, jag KAN verkligen fokusera på den - och efteråt är jag så trött och har så ont i ryggen att jag knappt kan gå - så när jag kommer hem och vilar, så tänder jag ett ljus och tittar på det.
Det är ganska skönt faktiskt, då rullar liksom sorgen och tårarna automatiskt, det blir liksom ingen "big deal" med snudd på panik...(som igår kväll typ)

Vår vän E ringde och berättade att hon skulle ta med "lilla" vovven upp till pappa och hjälpa till/sällskapa. Det känns SÅ himla bra att ha dem (hon och hunden) nära honom! :love:
Hoppas hon har vägarna förbi här snart också.
Jag tröstshoppade idag...en kjol, en tröja (som jag ska ta med på "bytloppis" imorgon) och en ursnygg kardigan...för hela 105:- :D
(kardiganen, för 35:- var HELT ny från KRISS. Liknande på deras hemsida kostar 1299:-) så i det läget känns det HELT okej att shoppa loss ;)

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 151
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 904
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX