Neeeeeeeeej!!!!!

Ibland liksom hejdar sig
tiden ett slag
och någonting alldeles
oväntat sker.
Världen förändrar sig
varje dag
men ibland blir den aldrig
densamma mer.

Alf Henrikson

Vår klippa i detta sa, även hon, att det nog var meningen att jag skulle vara där.
Det tror jag med.
Allting rasade ju igår kväll och när jag fått hyfsad kontroll över känslorna så satt jag och pratade med henne länge...sa hur mycket jag älskar henne, berättade om gamla minnen o.s.v. kanske gjorde det henne så trygg att hon kunde släppa taget? Jag tror att hon tog till sig all värme och all omtanke från nära och kära.
Pappa sa att det såg ut som att hon log, och hon såg verkligen fridfull ut. ..älskade, älskade mamma! :love::love:

Jag är verkligen ledsen för din förlust av din mamma, jag har varit med om det där fridfulla när någon dör och det ger mycket tröst hoppas jag även för er .....Kram

"Det är något bortom bergen, bortom blommorna och sången,
det är något bakom stjärnor, bakom heta hjärtat mitt.
Hören - något går och viskar, går och lockar mig och beder:
Kom till oss, ty denna jorden den är icke riket ditt!

Följ mig, broder, bortom bergen, med de stilla svala floder,
där allt havet somnar långsamt inom bergomkransad bädd.
Någonstädes bortom himlen är mitt hem, har jag min moder,
mitt i guldomstänkta dimmor i en rosenmantel klädd."

Dan Andersson, Omkring tiggar'n från Luossa

Massa kramar! Det var nog tryggt för henne att du fanns där ända till slutet. Beklagar sorgen.

Jag har saker i veckan, när jag kommer hem.:
Skaffa en vacker fotoram till en av de fina bilderna på henne
Boka tid för minnestatueringen
Sörja på de sätt som behövs
Boka klipptid (jag måste tänka på mig själv också, och vännen som äger salongen krävde att jag kom dit...)
Fortsätta på danspassem
...se till att JAG har det så bra det går, och jag har planerat in en resa till @ajdidodii också...
Och umgås med pojkvännen, han har ju verkligen hamnat "bakom" i allt detta :(

Jag tror att hon tog till sig all värme och all omtanke från nära och kära.
Pappa sa att det såg ut som att hon log, och hon såg verkligen fridfull ut. ..älskade, älskade mamma! :love::love:

Var inte rädd, det finns ett hemligt tecken
ett namn som skyddar dig nu när du går
Din ensamhet har stränder in mot ljuset
Var inte rädd, i sanden finns det spår

Han älskar dig, han väntar dig ikväll
en kväll när du förstår hans hemlöshet
och hur han längtar efter dina steg;
från evighet har han stämt möte här

Du är på väg. En dag blir natten vit
En dag och stjärnor växer ur hans famn
Var inte rädd. Det finns en mörklagd hamn
du ser den inte nu, men färdas dit

Sv Psalm nr 256, vers 1,2,4
Text av Ylva Eggehorn

Kära fina @whwycd jag tänker på dig och din familj idag och tänker att din mamma fick det så fint på slutet, omgiven av kärlek. Önskar att alla fick ha det så. Nu är det över, och nu börjar det, resan genom sorgens landskap. Du kommer att klara det, även om det inte känns så just nu. Du är inte ensam. Håll ut!

Jag har saker i veckan, när jag kommer hem.:
Skaffa en vacker fotoram till en av de fina bilderna på henne
Boka tid för minnestatueringen
Sörja på de sätt som behövs
Boka klipptid (jag måste tänka på mig själv också, och vännen som äger salongen krävde att jag kom dit...)
Fortsätta på danspassem
...se till att JAG har det så bra det går, och jag har planerat in en resa till @ajdidodii också...
Och umgås med pojkvännen, han har ju verkligen hamnat "bakom" i allt detta :(

Alltihop låter som om du förstår att ta hand om dig på bästa sätt. Men en sak: om du ska umgås med pojkvännen, tycker jag att du ska göra det för att du tycker han känns rätt att vara med just nu. Inte för att han inte ska känna sig bortglömd. Är det någon gång som du är den absoluta och enda huvudpersonen så är det nu. Var bara med honom om han kan stötta dig och/eller skingra dina tankar.

...men först hem till farmor och ta hand om henne, för nu har hon förstått att det är "på riktigt" och är så ledsen! :(
Så jag åker hem till henne, bröderna åker till mormor...

Alltihop låter som om du förstår att ta hand om dig på bästa sätt. Men en sak: om du ska umgås med pojkvännen, tycker jag att du ska göra det för att du tycker han känns rätt att vara med just nu. Inte för att han inte ska känna sig bortglömd. Är det någon gång som du är den absoluta och enda huvudpersonen så är det nu. Var bara med honom om han kan stötta dig och/eller skingra dina tankar.
Vi bor ju ihop, men aldrig att jag låter min sorg tynga honom, utan bara njuta av hans närhet :love:

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 151
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 904
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka