zazza girl
Trådstartare
Sv: naturlig betäckning...!!!
oki.. och varför är det olagligt att betäcka ett sto ..????
oki.. och varför är det olagligt att betäcka ett sto ..????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
här e nya bilder på han.. är han så ful som vissa säger...???
![]()
![]()
Som svar på din fråga om varför det skulle vara olagligt så utan att ta din häst med knä som är svåra att avgör på bild, gäller följande för avel:
Hingsten ska ha löst betäckningslicens.
Hingsten ska ha ett veterinärintyg på att den är fri från avelsmässiga defekter.
De ska anmälas till SH och om jag kommer ihåg rätt också betalas en summa dit för varje sto som betäcks.
Detta gäller ALLA hingstar som är i avel.
tycker det är konstigt att ni här inne säger att hans knä är dåliga som bara det.. men att vet på atg ha sagt att dom är kanon...
Som svar på din fråga om varför det skulle vara olagligt så utan att ta din häst med knä som är svåra att avgör på bild, gäller följande för avel:
Hingsten ska ha löst betäckningslicens.
Hingsten ska ha ett veterinärintyg på att den är fri från avelsmässiga defekter.
De ska anmälas till SH och om jag kommer ihåg rätt också betalas en summa dit för varje sto som betäcks.
Detta gäller ALLA hingstar som är i avel.
Ska det sedan räknas som seriöst så ska hingsten också vara avelsvärderad och godkänd av rasförbundet som den tillhör.
men men ... som sagt det är upp till henne fall hon vill låna honom inte upp till er .. det är ju inte ni som ska ha något med min darling att göra ....