naturlig betäckning...!!!

Sv: naturlig betäckning...!!!

nu måste jag be om ursäkt ... ha tagit fel på hingstarna .. det är travaren som ska betäcka .. inte ponnyn ....

läste inte redigt på länka ni hade lagt in....

ha inte hittat någon sele ännu men letar för fullt ...

*knapplån*

Jag tror att jag håller på att snurra till min lilla hjärna totalt! Alltså, hingsten i "Trissas tråd" var inte det Xan*** *am e: Wall Street Banker? Eller? För den är valack och i travträning :confused:

Spelar egentligen ingen som helst roll...men jag tror att det blivit för mycket av något (vin kanske :angel: ).

Är det den hästen som det ska betäckas med, eller?

En förvirrad (mer än vanligt) M

jo det är han .. e: wall street banker...
nä ha kollat på stc och han stå som hingst och inte i träning...

Jag hittar ingen tvåårig valack efter WSB med det namnet...

Tror du söker på fel häst? :confused: Den med de bokstäverna du anger är väl ett sto?

Men allvarligt... Jag skulle tänka mig för en extra gång innan jag satte igång att avla på en hingst med den benställningen och framför allt en far med sånt humör. det skulle kunna komma ut nåt med horn. :crazy:

jo det vet jag .. ha kollat hela hans stam bakåt och det är ingen som ha det mera än han och han ha gått tillbaka redigt bra i benen nu .. som vet sa att han skulle om han fick vila ....

Nyfiken fråga, vad är det för sto som skall betäckas med denna hingst?

Jag hänger på den här frågan för jag är också nyfiken. Men jag undrar också lite nyfiket vad avkomman ska bli - travare eller ridhäst? :)

det är ett travsto som ska betäckas med han nästa sommar om allt gå som det ska ....
fölet kommer bli ridhäst ....

och jag vet att WSB:s humör kan komma fram på fölet men ska jag vara ärlig så ha jag inte träffat någon avkomma efter han som ha varit elaka ...

ha träffat några nu i sommar ....

Ptja, det är väl inte bara elakhet som man menar när man säger att han nedärver dåligt humör. Min WSB-märr (för övrigt också två år) är inte alls elak (världens goaste att hålla på med), men hon visar helt klart dåliga tendenser när hon är i sele och vagn. Har aldrig varit med om maken faktiskt. Hon är en typisk häst efter WSB. Det märker man inte minst om kommentarerna man får på stallbacken när hon "dansar" förbi... :devil: :devil: :devil: Dessutom är hon skev så det skriker om det på vänster fram och opererad för lösa benbitar och en birkelandare (vilket inte heller är helt ovanligt med WSB-avkommor). Skulle aldrig i livet använda henne i avel.

De flesta tränarna jag har träffat som har haft någon efter WSB brukar säga "jag har haft en/två och vill aldrig mer ha någon".

Men det är klart att det finns säkert de som är normala efter WSB. Jag har dock personligen aldrig hört talas om någon/träffat någon. Men de finns säkert. :) Vad är det för stam på märren? :)

Senast ändrad:

och jag vet att WSB:s humör kan komma fram på fölet men ska jag vara ärlig så ha jag inte träffat någon avkomma efter han som ha varit elaka ...

Vi har haft en hel drös WSB hästar och dom är INTE roliga.:mad: :mad: :mad:

Förstår precis varför WSB själv har dubbla ledstänger och munkorg vid all hantering.:o

Hans vidriga humör har vi i alla fall fått kämpat med i alla hans söner vi haft hos oss.
Be du till han där uppe att du får ett stoföl..:crazy:

Ni får ursäkta mig alltså. Men jag får bara otäcka vibbar av honom.
Usch.

AM (som detta år har INGEN inackordering dräktig med WSB :smirk: )

det är ett travsto som ska betäckas med han nästa sommar om allt gå som det ska ....
fölet kommer bli ridhäst ....

Jag... eh... hm?.... upphör aldrig förvånas tydligen? :eek:

Jag låter bli att skriva mer här, risken att bli bannad är för stor!! :mad:

alltså varför avla fram en häst som kankse kommer att måsta lida så mycket i sitt liv om den ärver din hingst enromt fula exteriör?? förstår du inte att det är djurplågeri?? å varför vill man ha en häst som ska va halt och olyckligt? varför inte köpa en häst nu för?? det finns nog ingen som kan ha sämre exteriör - och jag lovar att det kommer bli TUUUSEN gånger billigare. jag tycker så enormt synd om den kommande fölungen.

det är nästan så ja ha lust att tjuvkasterar din häst en natt så sånna dumheter kan stoppas!!!! :mad:

tänk på djurens välbefinnande istället för ditt ego!!!!

*knapplån*

Nyfiken fråga - varför ska du använda din egen hingst för att betäcka med? Vad är målet med din avel?

Fast det finns inte många hingstar inom travet som har så dåligt rykte som WSB. Det finns ju en anledning till det.

Lånar..

För att återgå till frågan så har SkandiVet språnglinor. Kostar 3000 kronor eller mer.

AM

Oj vad dyrt! Bara priset på linorna skulle få mig att avstå. :angel: ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 084
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 636
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 589
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka