Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

underbart!
Den sista var ju bara SÅ söt! :love:

Tack! Jo nog är han charmig alltid, lille pimmen ;)

Hahaaa Vad duktiga dom var :love:

Pim såg så vuxen ut när han bara sprang på. Herkules så ut som ett litet halvvilset barn. Super fina hästar du har :love:

Tack!
Jo men det är typ så, Herkules är min megabäbis, framförallt när det gäller saker som skrämmer honom, han är en sådan häst som måste hålla handen om han blir jätterädd. (Bokstavligt talat!) :D
Pim däremot är en tuffing, det är väl knappt att han skulle vicka på örat om man smällde en bomb jämte :D Men å andra sidan så har ju Pim funnits ett år längre än Herkules :d

sry för trådkap! :crazy:
tänkte bara skriva att manne fick nya skor i torsdags och igår gjorde han INGENTING, bara skrapade med hoven en gång men jag sa bara "hephep" lite lugnt och då slutade han :love:
kan det vara så enkelt att han hade ont i fossingarna och ville därför att jag inte skulle rida?
innan jag hämtade in honom myste jag bara med honom i hagen i typ 45min. han var så mysig, sökte kontakt och tyckte det var kul när jag sparkade fotboll "med" honom :D de andra pållarna tyckte den var läskig :rofl:
får se hur han är idag!
26280715.jpg

26280724.jpg

26280727.jpg

ps: när jag köpte honom i februari förra året, gick han iväg jämt när man kom i hagen med grimman och så gjorde han väl lite till och från enda till sommaren också, men i vinter nu har han aldrig gått iväg + att han igår försökte trycka ner huvudet i grimman efter demdär 45 minutrarna :love:

Senast ändrad:

Men så duktiga ni är! Och Pim är ju bara för söt :D:love:

Emuliiaa: Vad skönt att det gått så bra! :laugh:

kl* TILL ALLA!

Usch usch usch på er alla!!!

Ni är så grymt duktiga att ja får tårar i ögonen;) Jag sitter här, tittar på era framsteg, de underbara bilder ni lägger ut och bara ryser. Vissa har ju en otrolig kontakt med sin häst, jag har aldrig sett någon här uppe irl med sådan kommunikation.

Jag är impad av er alla. Har alltid varit intresserad av kommunikation med hästen och själv får man hem den mest dominanta jävel jag stött på ;)
Dock börjar han respektera mig mer, önskar och drömmer om att få en lika bra kontakt med min häst som ni har med era i framtiden, peppar peppar. Det krävs väl tid antar jag.

Era hästar har det verkligen bra:banana:

Jamen då får du väl komma neeeer :p

Rent generellt så tycker jag att dominanta hästar går ganska fort att få med sig, men det är ju olika.
Tid, respekt och ödmjukhet är receptet som jag försöker hålla mig till i alla fall! :idea:

Håller med om att alla är super duktiga här inne! Keep up the good work
Alla som försöker är duktiga!!!

kl* TILL ALLA!

Usch usch usch på er alla!!!

Ni är så grymt duktiga att ja får tårar i ögonen;) Jag sitter här, tittar på era framsteg, de underbara bilder ni lägger ut och bara ryser. Vissa har ju en otrolig kontakt med sin häst, jag har aldrig sett någon här uppe irl med sådan kommunikation.

Jag är impad av er alla. Har alltid varit intresserad av kommunikation med hästen och själv får man hem den mest dominanta jävel jag stött på ;)
Dock börjar han respektera mig mer, önskar och drömmer om att få en lika bra kontakt med min häst som ni har med era i framtiden, peppar peppar. Det krävs väl tid antar jag.

Era hästar har det verkligen bra:banana:

Jag vet PRECIS hur det känns :grin: :angel:
Själv ser man sig och hästen framför sig i slowmotion och men världens kontakt, sen ska man träna och så blir man överkört på vägen upp fråg hagen :grin: Fast det dominanta har goda sidor också, min lillgubbe tar hand om mig! :love:

Hörrni allihopa!
Jag måste få fråga er en sak! Hur säger ni när någon icke-hästvan person frågar vad ni gör med era hästar? För det mesta låter det ju ungefär "Jahaaa ja, du håller på med hästar. Är det sån där dressyr du håller på med då? Eller hoppning?" vad säger man då liksom? Hästpsykologi, cirkuskonster, frihetsdressyr, hästkommunikation, lek? Hur brukar ni förklara vad det är ni gör?
För min del brukar det bli hästpsykologi om det är nån helt ovan, eller frihetsdressyr kan också funka ;):D

Kanske borda fråga i tricktråden också men jag börjar här så får vi se hur många av er som svarar ;)

Kan förresten slänga in dessa två som jag hittade igår och blev lite förtjust i :laugh:

Ojoj. Kanske "Jag umgås och kommunicerar" Fast då kanske risken finns att de frågar vidare :p

Folk frågar mig mest om jag tävlar och då svarar jag ju dressyr.

Man kan sammanfatta frihetsdressyr, sk. "cirkuskonster" och lek till kommunikationsträning.
Häspsykologi är i sin tur intresset för kunskapen (ev. NH) att förstå hästen

Exempel:
"Jag håller på med natural horsemanship som är ett samlingsnamn på kunskapen om hästens psykologi samt kommunikationen med hästen i praktiken. Sedan leker jag med lite tricks också, för att det är kul och det stärker kommunikationen ytterligare"

Jag säger att jag håller på med, hästkommunikation och trickträning :)

jag tykcer oxå de e svårt att hitta en bra förklaring till vad jag och min lilla bus ponny grejjar med ;D..Särkillt om de rör ngn som inte sysslar med hästar.
Men man kan ju säga typ,elr jag;Jag tränar enligt Natural hosemanship och tricktränar..frihets dressyr eller annat alternativ...

Det där med att beskriva vad NH är för icke hästkunnigt folk är inte det lättaste men jag tycker att jag kommit på ett bra svar.

Jag brukar fråga om de sett Ceasar Millan på TV (han med hundarna) och det har ju de flesta. Då brukar jag säga att jag gör samma sak fast med hästar :idea: :D

Jag brukar fråga om de sett Ceasar Millan på TV (han med hundarna) och det har ju de flesta. Då brukar jag säga att jag gör samma sak fast med hästar :idea: :D

Det var smart!! :idea::idea:

Ni andra: Intressant att se hur man kan beskriva det på olika sätt :)

Det där med att beskriva vad NH är för icke hästkunnigt folk är inte det lättaste men jag tycker att jag kommit på ett bra svar.

Vad smart ;D

hej allihopa!

Gud vilka smarta formuleringar ni kommit fram till! Jag har haft problem att föklara för folk vad det är jag håller på med när nån frågar. Ofta så är frågan: tävlar du? Då svara jag nej (eftersom jag inte tävlar) och då frågar dem men rider du dressyr eller hoppar du?
Då vet jag inte riktig vad jag ska svara eftersom jag mest håller på med nh och trickträning. Alltså kommunikation, men för den som inte förstår är det svårt att förklara..
Men nu har jag fått massor med bra tips på hur man kna svara!
kram från emma och min bus ponny zalmiak!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 104
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 283
Senast: Lady_S
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar