Den där biten är jag helt med på, vi tar extremt många beslut per dag, men majoriteten är omedvetna beslut som vi egentligen inte ens vet att vi tar. Grejen är ju att de baseras på vilja/intresse, jag har fortfarande svårt för att se det som att man tar beslut om man vill något eller inte, däremot om det är något man tänker (försöka) genomföra för att det nånstans, av någon anledning, finns ett intresse för det.
Alltså, jag har ju inga problem med att se det som att man har tagit ett beslut att bo och jobba i stan, men det är för mig inte samma sak som att ha tagit ett beslut om att inte bo på landet och jobba som bonde, för har man inte ett intresse för det sistnämnda har man antagligen aldrig ens tänkt tanken. Har man dock intresse av båda sakerna så kan man behöva ta ett beslut eftersom det blir svårt att göra båda.
På samma sätt ser jag det med barn, om man känner att man behöver ta ett beslut så har man högst troligt intresse av både livet med barn och livet utan barn. Alltså finns ett intresse för barn, för annars skulle man med största sannolikhet inte börja tänka i de banorna alls - om det inte är pga yttre påverkan/normer.