Jag med. Jag har inte tålamod, ork eller intresse. Utöver resten. När jag kommer hem från jobbet/stallet/whatever är jag så dränerad att jag kan behöva sitta och glo rakt fram under tystnad i ett par timmar. Inget får störa mig, ingen pojkvän, telefon eller ens hunden emellanåt. Att ha barnskrik och gnäll då skulle vara förödande. Mest för barnen.
Jag är glad att jag avstått helt enkelt. Jag har spec en av mina vänner som är likadan, och hennes mamma med. Vilket betyder att min väninna under hela sin uppväxt fått höra av sin mor att hon är en belastning, begränsande och ett besvär. Så det där med att en aldrig kommer ångra sina barn eller att allting löser sig för naturen ser till det är bara bullshit. Jag har sett det på nära håll och även konsekvenserna av det - min väninna dras med rätt omfattande problem som en direkt följd av sin uppväxt. Om allting bara blev bra på nåt magiskt vis så fort folk fick barn skulle Soc inte vara så utarbetade. Jag känner mig nöjd över att jag inte deltar i den statistiken som håller dem sysselsatta.
Jag är även helt övertygad om att föräldraskap som blir som denna ovansående moders, knappst är överrepresenterade hos den grupp som verkligen känt genuint att man vill bli förälder. Snarare de som varit tveksamma men som följt normen utan att direkt ifrågasätta eller reflektera över den, känns lite närmare till hands. Men jag trampar säkert på nån öm tå.