Jag, till skillnad från flera andra här inne som stressar, är verkligen på gränsen nu om jag ska få barn eller inte. Jag har varit osäker hela mitt liv. Fyller 41 år i början på maj. Jag har ingen barnlängtan, vilket jag tror att man ska ha för att det ska bli riktigt bra. Men jag är ingen barnhatare heller. Frågan är om jag verkligen behöver egna barn?! Vad ska jag ha de till?
Rent egoistiskt så förstår jag inte riktigt poängen med barn och ingen av alla de föräldrar jag frågat har ett bra svar, om ens något svar. Det är verkligen inte prioriterat att skaffa barn. Men kommer jag att ångra mig om 10 år? Samtidigt kan jag tycka att det skulle vara jättekul med en avkomma som red, så jag kunde köpa fina ponnyer, tävla, avla och hålla på. Men det där är ju mitt intresse och det finns inga garantier för att eventuell avkomma ens gillar hästar och vill rida. Och jag vill ju inte tvinga mina barn att rida.
Sen tvivlar jag inte på att jag skulle bli en bra förälder. Å andra sidan tycker jag att vår relativt nyinköpta valp stundtals är görjobbig och jag ropar på sambon att hon bara är hans valp när hon ballar ur på riktigt och jag inte riktigt orkar!
Jag vet inte. Och medan jag inte vet så blir det ju inga barn gjorda. Tiden tickar ju bara på. Men jag lever inget dåligt liv och jag känner inte att någonting behöver ändras för att jag ska bli lyckligare. Jag tror inte att jag hade mått bättre eller blivit lyckligare av att skaffa barn, men som sagt, det är ju bara en teori, eftersom det inte är satt i praktiken.