Nån som har långhåriga schäfrar?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ostman7
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 32 802
O

ostman7

Skulle vilja se lite bilder på långhåriga schäfrar.Har själv en stor långhårig schäfer hane.:cool:

Sv: Nån som har långhåriga schäfrar?

Jag har långhårigschäfer. Han är åtta månader.
Har inte lärt mig att lägga in bilder.

gå in på en bildsida (t ex photobucket) och ladda upp bilderna där. för att göra det allra enklast högerklickar du sedan på den uppladdade bilden och går in på "egenskaper". kopiera adressen (URLen). den kan du sedan klistra in som den är i ditt inlägg eller klicka på det lilla "vykortet" (infoga bild) och klistra in adressen i promten. eller så gör du det ännu enklare genom att länka till hela albumet.

Ok. Ska sätta mig ner hemma och bara göra det...
Har lovat bilder länge nu men aldrig orkat ta i tu med det när jag kommer hem! Han är ju så fin.

Jag har henne inte kvar utan blev tvungen att omplacera henne för 2 år sedan.
Jag har dock fotona kvar på henne och här är några:

normal_dessie2.jpg

normal_dessse5.jpg

normal_desssno10.jpg

normal_desssno27.jpg

normal_desssno8.jpg

Saknar henne :(

Oj vad fin hon var, det är fint med mycket mörkt.
Varför omplacerade du henne?

Diana som blir fem år om några dagar :) Världens finaste hund!
HPIM0159.jpg

Två av hennes valpar födda 23/5
Tindra:
tindrah069.jpg

Jättefina
Va läckert med olika färger på syskonen. Är mamman eller pappan vit?

Den vita är en hund som Tindra bor med =ej syskon.

Vi köpte henne då jag fick reda på att jag hade depression och hundar är ju bra då sägs det ;)
Nu var det så att min depression var något helt annat och kroniskt så min ork minskade med tiden och maken var den som var ute med henne mest och jag bara sporadiskat.
Sedan insjuknade maken med samma trötthet, utmattning mm och då föll även hans ork tillslut att gå ut med henne en längre sträcka så för hennes skull så omplacerade vi henne för hon hade förvisso överlevt med bara 10 minuters promenader men det hade inte varit snällt mot henne så vi valde att omplacera henne då.

beror helt på, det finns vita schäfrar också. En vit schäfer är en hund som föds i en kul med färgade syskon, det är alltså en schäfer inte en vit herdehund då. En vit herdehund är en helt annan ras! En schäfer och en herdehund har väldigt olika kroppsform,herden e rakryggad, vilket schäfern tyvärr inte är längre. herdarna har oftast mindre o nättare huvud, med spetsigare nos. I herdarna är det även lite samojed inblandat i de utländska hundarna iallafall. antagligen för att få dem mer långhåriga och vita.
Så det är stor skillnad på vit herdehund och vit schäfer! :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 640
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 750
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 202
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 493
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka