Sv: Något inbyggt mot svärmor?
*kl*
Tror att man som kvinna står så nära sin egen mamma att svärmor blir "fel"
Allt svärmor säger och gör analyserar man sönder och det min mamma säger är rätt. Man ger aldrig svärmor en chans
Som kvinna frågar man ju sin mor om allt som hör till och vad som händer mm.
Kvinnor spekulerar; ofta här på förälder är det kvinnor som frågar och kvinnor som svarar. Jag jobbar bara med män, och en
man sade något som man som kvinna inte tänker på
-Vi män som bara fått söner upplever väldigt ofta ett utanförsskap, när det blir dags att blir farföräldrar, kvinnan har i regel en mamma som hon vänder sig till när det gäller det mesta om barn, vänta barn, föda barn ,mata barn , vårda barn , sjuka barn...
Innan den mannen kom längre var jag fullt upptagen att minnas hur det var när jag och min man väntade barn. Min mamma (som var mycket yngre än svärmor) fick veta allt, jag ställde alla frågor till henne, min svärmor som var överlycklig för att ÄNTLIGEN få ett barnbarn fick inte samma information från mig. Idag är hon borta, hon dog för länge sedan, hur hon älskade sitt första barnbarn, hennes andra barnbarn var tre månader när farmor, min svärmor dog.
Och idag tycker jag det var orättvist att min svärmor inte fick vara med på samma vis, min graviditet, alla krämpor osv. I mitt fall var min mamma 40 och svärmor 58, jag hade kunnat unnat henne det, jag ångrar det idag. Man behöver inte vara så ego...