C
chrysler
Sv: Någon som har erfarenhet av att föda hemma?
Det har ju stått i alla tidningar, ingen kan väl ha missat det?
Det har ju stått i alla tidningar, ingen kan väl ha missat det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mampas skrev:Har en drös med släktingar (kusiner m fl) som fötts hemma samt i div fordon (mestadels taxibilar) i sin ilfärd till BB. Dessutom en del som antagligen fötts hemma "med flit". Inget självvalt, vad jag vet, utan något som skett p ga det långa avståndet (minst 20 mil till BB; endast bilvägar av tveksam kvalitet till och från området).
Taxichaufförerna i området är ena riktiga tusenkonstnärer!
I hyfsat modern tid har nog obygdens kvinnfolk "valt" (inte haft andra alternativ egentligen) att föda hemmavid (om man tar stad kontra landsbygd).
Dock är det väl alldeles för långt tillbaka för att de med erfarenheterna kring detta hänger här på Buke. Skulle vara kul med fler "gamla kärringar"!! Fast snart är jag ju en själv. Förstås.
Hoppas att det går bra för er!
Lambi skrev:Håller med dig här! Någon "lynchning" upplever jag som läsare inte alls att det är frågan om. Däremot känns det som om "Missemyran" vill ha en sådan stämning, vilket är tråkigt.
De flesta har ju uttalat sig efter egna erfarenheter, det kan ingen ta ifrån dem, och verkar vara rädda om "Missemyran" och hennes kommande barn, de vill väl!
Snurrfian skrev:Men det där besvar ju forfarande inte frågan om någon hembarnmorska ställer upp på förstföderska? Det kan ju vara svårt att hitta någon som vill chansa... Oavsett hur mycket du kan tänka dig att betala... Det var därför jag frågade om du hade pratat med någon hembarnmorska...
Jag är hemskt ledsen att du inte har fått de svar du vill ha, men ibland får man inte alltid det...
fjolltroll skrev:Men jag tycker att det är "lämpligare" att ta tag i sina fobier innan man väljer att bli gravid.