Jag har lärt mig att helt enkelt acceptera att jag är som jag är och att jag måste sänka kraven. Jag kommer aldrig kunna göra allt som "normala" personer kan och orkar med hur mycket jag än försöker helt enkelt. Jag vill mycket mera än jag klarar av och det är såklart frustrerande men samtidigt så vet jag att det inte är värt att försöka göra någonting som jag vet att jag inte kommer klara av. Jag är mycket jämnare i humör och mående om jag lever livet lite "tråkigt" så att säga, ibland drar jag iväg och gör något som jag tycker om även om jag vet att jag förmodligen kommer krascha efteråt men ibland måste man för att göra livet värt att leva.Nu när vi kan återgå till trådens riktiga ämnen kan jag fråga er som har ast hur ni hanterar att inte klara av allt som nt personer gör (inte alla så klart men ni fattar vad jag menar hoppas jag). Jag kämpar och kämpar men har hela livet haft problem med det.
Tog många år att inse att jag helt enkelt får vara realistisk, det är otroligt frustrerande när det är något jag är bra på men ändå inte orkar, när det jag lever för även är det som gör mig halvt utbränd.
Jag gick i många år och försökte intala mig att jag egentligen inte är sånhär, att jag egentligen klarar mycket mera och att om jag bara får ordning på depressionerna och alla andra problem så kommer jag klara mycket mer men så är det inte för mig. Mina problem med depressioner och allt som medföljer kommer som en följd av att jag kämpar emot mig själv, att jag försöker mer än vad jag bör göra och det blir misslyckanden gång på gång och jag blir mer och mer besviken på mig själv. Jag måste hela tiden påminna mig om att jag måste vara realistisk och att jag helt enkelt inte kan leva ett så händelserikt och utvecklande liv som många andra.