Usch, alla kontakter som på något sätt blandar in Försäkringskassan är hemskt obehagliga för mig, så jag förstår att du är rädd. Håller tummarna för att det går bra och att ni får till en vettig lösning. Jag ska snart till läkare själv för att få nytt intyg för förlängning av sjukpenning, men jag har träffat läkaren förut och upplevde henne som bra så jag hoppas att det ska gå smidigt.
Tyvärr inte, eftersom en stor del av problemet är resavståndet i sig och allt omak som uppstår kring att åka iväg ens bara över en eller två dagar. Och tänk om man kommer dit och upptäcker att det inte alls var en uppfödare man vill köpa hund av, då har man förbrukat all den där energin i onödan och då kommer ångestanfallen som på beställning, för jag kan inte sluta tänka på hur många gånger till det ska vara nödvändigt att genomlida skiten för att hitta rätt...
Att ha med mig någon som moraliskt stöd kommer att bli nödvändigt oavsett vilken uppfödare det blir, eftersom jag blir så hemskt nervös inför nya sociala kontakter, speciellt såna där jag känner att jag blir bedömd, typ duger jag som valpköpare eller ej...? Det är ett gissel.
Särskilt eftersom jag inte känner mig bekväm att berätta om min diagnos sådär i en första kontakt eller strax därefter, för jag har råkat ut för att det bara gör att människor vädrar sina fördomar istället för att tänka "aha, då vet jag varför den här personen eventuellt beter sig lite annorlunda" och i övrigt behandla mig som vilken valpspekulant som helst.
Vi har ju ett helt hundforum här på Buke men det här är tankar jag verkligen inte är bekväm med att ta upp där, för jag är rädd att jag skulle få ungefär samma svar som jag fått av vissa irl, "håll dig till katt istället". Eller diverse svar som liknar de fullkomligt oförstående i den där andra tråden om diagnosers vara eller icke vara.
Tack liksom, jag har ju bara drömt om hund i hela mitt liv men har oturen att ha farthinder så då ska jag skita i alltihop, eller...?