Qelina
Trådstartare
Haha, ja en del saker man tar till för att klara vardagen kan vara lite "charmiga och roliga" utåt sätt och för en del med problematiken så ser dom kanske själva eller lär sig av andra att det är lite udda och att det inte är något problem som ställer till det för en. Har själv en drös av situationer som jag kan skratta åt och skämta om som bara är så komiska och jag ser inget problem med att skämta om det.I dag hade vi faktiskt en föreläsning på mitt jobb om just aspberger men även autism, adhd, add, "helt vanliga koncentrationssvårigheter" mm.
Det var så sjukt lärorikt och jag blev helt slut. Det bjöd på massor med skratt och massor med allvar.
Det var så mycket jag inte visste
Så mycket man känner igen i sig själv också, bara det att det är väldigt mycket mer för de som faktiskt har diagnos.
Hon som föreläste hade autism, hon var fruktansvärt rolig och ärlig om alltsammans. Berättade om många roliga situationer hon och hennes vänner hamnat i. Hon visade en matematisk uträkning med diagram och allt över hur hon kom fram till att man kunde säga hej till en kollega max 7 gånger på en dag när man går förbi varandra i korridoren.
Men det finns vissa svårigheter som ställer till det som är mer känsliga, kanske om det är tvång eller en egen försvarsmetod för att klara vardagen som man behöver göra för att stå ut och hålla sig samlad och liksom "överleva".