Mysteriet med de försvunna popcornen

Och jag har börjat poppa egna, köpte en popcornskål och 60g majskorn, lite salt och lite olja och in i micron och ut kommer goda popcorn :)

Dom popcornen verkar inte gå åt som smör här uppe, lilla Konsum hade en full kartong av dom vad jag kunde se :p

Vår lilla lokala Tempobutik hade också en kartong. Aldrig sett dem förut, dvs inte tänkt på dem, eftersom jag bara köper färdigppoppat på bio. Nu grabbade jag natutrligtvis en påse, lättpåverkad som jag är. De får tummen upp! (Kollade datum, och de var inte gamla, så det är nog åtgång.)

Jag vill ha mina popcorn hemmagjorda i gryta, poppade i smör. 5 L är väl lagom till en person. Det får inte bli flötigt. Sen får det gärna bli lite seghårda kärnor men stora och fluffiga. Icas är helt ok. Bara salt på.
Kollegan har dille på popcornskrydda. Lite knepigt tycker jag.
201612620561232611018575_sbig.jpg

Köper aldrig popcorn men pga. tråden kunde jag ju inte låta bli att notera att både de naturella och med cheddarsmak fanns på OKQ8! :D

Jag äter oftast OLW micropop. Köpte två paket häromdagen. Tyvärr finns inga osaltade micropop, jag hade velat salta själv med örtsalt.

Bara en månad kvar tills julostchipsen borde börja säljas!!!!!!!

Har på riktigt väntat sen mitten av januari när de sista tog slut i affären.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 107
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 511
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 236
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 835
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar