Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Genarps vackraste påg:

blandat09%20067.png

blandat09%20082.jpg

blandat09%20081.jpg

blandat09%20078.jpg

Ja han e verkligen underbar! :d

Och nu över till mina (:p) igår löshoppade vi Soda och Apollo och dom tyckte det var lajbans.
Filmade några sekunder med mobilen:

Soda: Han har inte blivit löshoppad mer än kanske 3 gånger och det är över ett år sedan. Här hoppar han lite över 95cm, det får bli högre en annan gång.
http://www.youtube.com/watch?v=wF2BW1BVo-4

Apollo: Aldrig löshoppad förut! Så vi tog det lugnt, här skuttar han över ett hinder på ca 80cm
http://www.youtube.com/watch?v=Ob1YyItMkL8

De är jättefina, både Kitty och bebbe!:love: Vad kul att ni lägger in så mycket bilder, allihop!

Mitt troll har börjat växa, och att säga att han är bakhög är en grov underdrift... mäter just nu 130 fram, 137 bak:D:eek: Framförallt har han blivit långbent, och är fortfarande slank även om han inte längre är tunn. Jag ska försöka ta något vettigt kort snart.

Vad händer med våran tråd, ingen skriver ju:(;)

Oj lille pojken, måste se rätt rolig ut med dom måtten hihi. Går allt bra annars med honom?

Hej på er alla Morganfantaster !

Här kommer några sommarbilder på Kos .

IMG_5872.jpg

kosblogg

kosblogg

Nu så! Tyvärr strulade kameran lite, så bilderna är hemskt risiga. Men, kanske kan du ana honom iaf. Som sagt, han växer och ser ut som om han ska trilla på framändan när som helst, men en glad lax är han.

Han är så snygg så! Ser framemot att få se syster på Riks.

Ja det ska bli roligt att se henne . Det var ett tag sen jag såg henne, då såg hon ut som en raggråtta men jag anade en skönhet där under. Hon har en sån härlig utstrålning o attityd liknande den Kos hade som jag föll för.
Syns på Rikset , Anneli har övertalat mig att åka med, men jag åker utan Kos.

Kul! Då ses vi!
Ja, jag har henne som min favo trots att jag själv ska visa ett annat ettårssto. ;)

Åh vad kul att få se bilder på lillkillen! alltså jag måste verkligen ta tag i mig och komma och hälsa på er, lirio var väldigt speciell.

Lucy som föl var som en uppernbarelse.

Nu råkar jag ha utsett mig själv till gudmor åt Betty, så jag tycker om henne också... Hon har dessutom utsett sig själv som storasyster åt Prinsen medans han först trodde att hon var en mjölkmaskin, därefter lekkamrat och flickvän..

*kl*

Hej alla! Vad kul att ni lägger in så mycket bilder! Jag har snart en ny kamera och då ni, då blir det bilder på Georgia det kan jag lova! ;)

Jag tog ut Georgia från hagen idag, inget konstigt det brukar vi göra, men idag tänkte jag att vi skulle gå en sväng. Det gick bra till en början, hon gick med så lugnt och fint men sedan, helt plötsligt, insåg hon att hon ju var ensam säkert 200 meter från de andra hästarna! :eek: Då blev det fart under fötterna, svansen i vädret och hon dansade runt som värsta jag-vet-inte-vad. Och jag som har varit orolig att jag inte skulle kunna visa henne i trav ordentligt på riks då hon inte alls har insett vitsen med att trava runt och se snygg ut när vi (läs jag) har sprungit runt på fälten och försökt träna trav i visning vid hand. :cool:
Nu funderar jag snarare på att köpa en rejäl lädergrimma att visa henne i istället för det söta lilla visningstränset jag så snällt har fått låna. För hon har blivit stark, det lilla (?!) trollet. :love:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 499
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 483
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka