Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

När du ser henne kommer du att förstå... Om man nu ser henne bredvid välväxta Georgia?!

Hon är säkert jättefin, det betvivlar jag inte ett dugg. Har aldrig sett henne IRL men på bilderna jag sett ser hon jättefin ut. Det ska bli spännande med unghästklasserna, särskillt med så många ettårs-ston.

Ja, det tycker jag du ska göra. Du är så välkommen! Känner någon till någon soms ka åka till Riks från Östergötland, eller närliggande landskap? Jag är sugen på att åka, men lite trist att åka ensam.

Åh, de borde ju bo jättenära mig. Du har möjligtvis ingen mail till dem?

Hej
Skickar en liten hälsning till alla som ska åka till riks. Kör försiktigt så ses vi!
Kramar
Christina o Team Hawkeye

Vet att rikset redan börjat, men hoppas att ni har en superhelg allihop och massor av bilder vill vi ju se på alla hästar och klasser :-)

Det har gått bra speciellt för Copper Coin som tog hem trofeerna i år också. Bästa unghäst allround var nog Annelies häst tror jag. Bästa handler Eva Signal, välförtjänt med bravur hon ser sååå proffsig ut, se o lär säger jag bara. För mig o Hawkeye gick det LÅÅÅÅÅÅÅÅNGT ut över alla förväntningar, vi är mer en nöjda. Tack allesammans för en oerhört rolig och givande helg. Det har varit en fröjd att se alla vackra häster o träffa alla fantastiska människor.
Kramar till er alla från Christina & Team Hawkeye

kl

Hej alla morganmänniskor!

Många av er har säkert varit nere på Rikset. Jag vill inte skriva ut några namn här men en häst blev tydligen ombedd att lämna ringen då han var ohanterbar/fara för de andra hästarna? Vet ni vilken jag menar?

Vem äger denna häst? Vet ni om han är till salu? En vän till mig har sett honom flera gånger och var på gång att köpa honom för flera år sedan men det kom av sig. Nu är hon sugen igen då hon köpt några fler morgans på sistone. Någon som vet något?

Det har gått jättebra för mina hästar, jag är mycket nöjd med resultaten.

Goldget Kitty 88777 = 37 B-premierad och Bästa sto med föl vid sidan.
Tronshagens Penny 061 87877 = 37
Escania´s Commencement 887788 = 46 Bästa föl
Escania´s Pharazôn LT 887798 = 47

Reining: 1. Sara Alvrud, Hagas Barnum Skip 69,5
(Den enda klass Copper inte vann på hela helgen...)

Löshoppning:
Tronshagens Penny 7+ / 7+ (19år gammal)
Tullesbo Dan Hawkins 9 / 8 2:a 3-4-åring (Pennys son)
Memt Betty Louisa 8 / 8 2:a 1-2-åring (kompisens sto som gick under Escania flagg)

Trail-in-hand:
2. Meadow Mint Betty Louisa 74,5
3. Tullesbo Dan Hawkins 71,5

SMHF Trophy till Bästa Unghäst Allround:
3. Tullesbo Dan Hawkins 32,5
4. Meadow Mint Betty Louisa 30,5

Detta var troligen sista gången som Penny kommer till Riks. Ser framemot nästa år då Kitty ska få prova på alla ridklasser ordentligt!

Återkommer med bilder...

Ja uppenbarligen efter som han ställde upp i western riding och reining också på lördagen, varav han och Elisa vann wr och jag och Barney vann reiningen.

Det avr jätte kul att det gick så bra för era pållar:)
Speciellt kul tyckte jag faktiskt reining vinsten var med tanke på att du i princip hoppade upp och red en häst du aldrig ridit innan (bortsett från en liten snutt tur), hingst dessutom. Dom kan ju vara lite speciella när det kommer nya männsikor kring dem.

Själv håller ja på att gå igenom bilderna jag tog under dagarna, behöver lite emr tid på mig då jag har för mycket att göra;)

Nu har det snackat en massa om rikset, dags att lägga in fler bilder på årets fölisar;)
Här är min Pelle plutt, en rejäl grabb men åh så gosig. Han har på kort tid utvecklats väldigt bra.

pelle29juli2009_01.jpg

pelle29juli2009_02.jpg

pelle29juli2009_03.jpg

Såg just att det var fina bilder från Riks i Tidningen Ridsport. Mest på Copper förstås men också på min häst. Iofs bara på hovarna men det duger för mig.-) Dock kunde tanten inte stava till Hawkeye trots att jag bokstaverade flera gånger, suck.
/C

Artikeln var totalt värdelös, det är det sämsta referat om en riksutställning jag någonsin läst och jag har skrivit ett mail till ridsport om det. Det får gärna fler göra. Alla andra rasriks i år har dessutom rapporterats på deras webb - utom Morganriks. Tragiskt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 499
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 483
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka