Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Hihi, den minsta av den alla! :love: Just nu ägnar han livet åt att sova, busa och äta mängder med äpplen. Han har faktiskt växt lite, lite till också... (ni kommer få skavsår på hornhinnorna av mitt tjatande om den lille hästen som växer... men bara i 4 år till;))

Klart han växer! Vi mätte Betty igår, hon var 145/148 men inte nog med att damen vuxit lite på höjden - hon har börjat fylla ut också och plötsligt fått en väldigt vacker nacke så pinnhästen har försvunnit. Lägger in bilder så fort jag kan, vi tog dom med Annas kamera.

Oj, så stor! Vad roligt! Lirio har börjat fylla ut sin lilla mage- med äpplen! :D

Oj vad stora småkillarna har blivit! :eek: Jättefina är dem i alla fall.

*kl*

Kul att se bilder på era fina Morgans, jag ska verkligen försöka ta lite foton också och lägga in men Georgia är så j*kla svår att ta bilder på, hon vill inte alls showa inför kameran... Efter riks har hon mest bara vilat, men lite promenader och träning på att vara ensam i stallet har det blivit. Och så mätte jag henne igår, 149 i manke och 153 över korset. Men nu börjar hon få lite mer hals och nacke, precis som Betty tydligen. Det är så kul att se hur hon ändras hela tiden! :laugh:

Pojken! :love:
Jag ska upp i dina trakter om ett tag, då bara måste jag svänga förbi och hälsa på. Får planera trippen så du är hemma när jag för engångskull är där kring;)

Och till tråden, här är bilder på mina två ljusa pojkar Soda och Apollo

"kl"

Hej Morganvänner !
Ni har så fina Morgans allihopa:love: och det är så roligt att få ta del av vad ni har för planer för era hästar.
Så här såg det ut när jag körde Kos för första gången själv i paddocken :banana:
kosblogg

kosblogg

Lik syster?! Kitty är värdelös att ta bilder på... Visst är det häftigt att man kan se skillnader bara på någon vecka när de växer som värst!

Snygge-grabbarna! Penny hälsar att hon kommer om 9 månader och hälsar på han den exra snygge med blå ögon..

Hej! Jag smög in på din hemsida, vilken snygging Kos växer upp till! Inte för att det förvånar mig.. ;) Fortsätt lägga in bilder, även sen när snygging nr 2 har kommit.

Förresten så fick Kitty går med pinnar hängandes efter sig igår, hon var jätteduktig. Det var bara lite läskigt när de kom på benen om man svängde men inget hysteriskt utbrott eller liknande.

Haha! Hon kan springa runt och showa och visa upp sig jättefint, men varje gång kameran följer med så är det bara äta gräs som gäller. Sedan kan jag stå och vifta armarna av mig en en påse i handen, men nej, störtlöjligt tycker Brun. Möjligvis kan hon komma gående rakt mot mig för att se vad kameran är för nåt.... Och JA, det är skithäftigt att se hur de utvecklas nu! Det går fort! :eek:

Ja jag lovar att återkomma med bilder när min andra snygging har anlänt. Om allt går som planerat kommer han första helgen i oktober. Han är efterlängtad med tanke på att det var han jag egentligen ville ha. Nu kommer jag att ha mina bägge drömhästar hos mig. :love::love:

Och jag vet vilken pålle det var;) Håller tummarna att allt går bra.
Och vad snygg Kos är!

Tackar alla för komplimangerna:)
Hoppas bara domarna på avelsvärderingen tycker samma nästa år om Soda pop;) är för hundan redan nervös inför det där kapitlet haha

Hej alla Morgan ägare, det var nu ett tag sen jag var här inne och skrev. Men man har ju haft fult upp att träna hästarna, så här kommer några bilder i från lördags då jag red Kitty "seriöst" för första gången och hon var jätte fin. :)

29414136.jpg

29414131.jpg

29414129.jpg

29414125.jpg

pisk och handen hahaha, följer du med som support och "hålla häst om sandra svimmar" så bjuder jag med dig. Och denna gången tänker jag inte sova i en bil mitt i vintern! jag står för boendet this time.

Förresten, hur dags ska du rida kitty imon, kanske hinner fota lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 501
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 483
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V