Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

hallå i morgan sverige, varför är ni så tysta? måste ju ha lite bilder att dela med eller något spännande att berätta;)

själv har jag två dräktiga ston i år så det är mest unghingsten bland mina morgans som jobbar, men om några å ska jag ha massor av spännande saker att rapportera om.
Har nyligen sålt mitt ena "äldre" morgansto Ballad så jag har kvar tre gulbruna flickor och ett mörkbrunt stoföl men även hon är såld.

Nu har ni fått en lite tråkig rapport från oss nere på österlen hehe

Hallå, hallå! Vad fint att du fick Ballad såld, jag hoppas hon får det bra! Här hemma har jag en liten grabb som faktiskt inte är så hemskt bakhög längre, så nu åker kameran snart fram igen... och imorgon ska han mätas, jag är så nyfiken på hur hög han är. Han är världens sötaste med en man som är superlockig och lååång! :love:

Hallå - bilder då!!!

Här går livet sin gilla gång, Kitty är så smått igång och igår tränade vi för dressyrtränare och hon gick kanon för att vara riden max 10 ggr sen februari, till och med lite schwung i gångarterna, det gillar vi!
Penny har fått ta det lite lugnt sen Riks, hon är ju trots allt gravid. Men vi har ridit ut henne i skogen två gånger utan sitt barn och det tycker båda är ganska okej, ett par skrik men inget hysteriskt.
Båda barnen växer och frodas, jag har tagit nya bilder men de ligger kvar i telefonen. Prins Guldlock och jag var ute och gick helt ensamma häromdagen, han var lite busig men helt klart hanterbart. ;) Han börjar bli så stor i sitt uttryck, inget litet barn längre utan på väg att bli en ung grabb. Han blir 4 månader på måndag. Ett tu tre så ska han åka till sitt nya hem..
Ceazar, som blir 2 månader på måndag, är bara alldeles genomljuvlig, kontaktsökande och vill gärna stå nära med huvudet intryckt i famnen, en riktigt nallebjörn. Men han är också en pojk - han biter på allt som kommer i närheten; borstar, tyglar, spannar, händer, allt ska pillas på, gärna vältas ner också.

Artikeln var totalt värdelös, det är det sämsta referat om en riksutställning jag någonsin läst och jag har skrivit ett mail till ridsport om det. Det får gärna fler göra. Alla andra rasriks i år har dessutom rapporterats på deras webb - utom Morganriks. Tragiskt!

Jag måste hålla med dig här, det var verkligen inget bra referat av tävlingarna! Tråkigt. Såklart är Copper värd att omnämnas lite extra med tanke på de bra resultat han gjorde i år igen, men något om tävlingarna som helhet fanns ju inte. Och jag höll också utkik på hemsidan efter reportage där, men nej. Mycket trist att det inte rapporterades där. Har du fått något svar från red?

Vad kul att du fått Ballad såld - grattis!

Här händer det inte så mycket annars, utan det är mest återhämtning efter riks. ;) Och så är det fortsatt tillväxt för lillan, hon är nu snyggt överbyggd med 6 centimeter, mesta hittills... :crazy: Återkommer med mer rapporter när här händer något! Hur går det för alla er andra? :bump:

Nu ska ni få på moppo! :D Idag har Lirio blivit fotad av mig, så här kommer en hög med bilder på min skatt. Han är också mätt, hela 133 cm hög... haha. Han ser ut att ha växt mer än han gjort, mycket ben och liten kropp! Tyvärr ser man inte hur duktig han var som blev schamponerad igår :crazy: Men här kommer bilderna!

vi tyckte inte häller om artikeln som skrevs i ridsporten det var nästan ingeting om rikset eller vilka andra som vann det var ju faktiskt inte bara Copper, alla unghästarna vann sitt, dom skulle ha skrivit mer om rikset än allt annat som dom spårade ut på :/

Pojken har ju börjat få vuxenskrud! Usch vad jag saknar Ballad och lillpojken nu:( Men Ballad verkar ha det jättebra med sin nya familj och det känns jätte skönt

Du får väl komma hit och hälsa på;) Ja, han har verkligen börjat likna en riktig häst!

Hej
Hur lägger jag in bilder? Jag lyckas helt enkelt inte?

Du lägger först in dem på en hemsida, tex. pixbox.se eller photobucket.com
Sedan får du länka dem därifrån, kolla under forumrubriken "Datorer", där kan du söka efter hur man gör... jag har svårt att förklara.

Hej
tack för svaret får se om jag lyckas lägga in min kille från hagen igår!

alb1114353

Vad fin han är:) Börjar se ut som en ungdom nu. Han kommer att bli en riktig skönhet. Vilken stam har han, kommer inte ihåg.

Undrar om det funkar nu?

generate.php

Och vem har vi här då? Och vad heter mor o far?

Ser fin ut även om bilden var lite liten, men mycket morgan.

Min kille har det bra. Han har vuxit en hel del i sommar. Mäter nu 1.60. Han går fortfarande ute dygnet om och har haft 3 veckors hel vila. Han har lite lindrig patella upphakning men jag klättrar mycket nu och har lagt ut kavalettibommar så jag hoppas han stärker sig och att det går över av sig själv. Vi travar över bommarna och det går mkt bra.
Han är toppen i psyket nu. Lugn o. trivsam. Funkar kanon att rida ut på honom själv. Han är ju mkt orädd.
Han var ju tuff i vintras och vi hade våra duster men nu är han toppen. Testar i o f si nya människor. Men funkar kanon med mig och de som hanterar honom.

Lägger in en ny bild på Molle. Inte speciellt bra men ....
Skulle ha tagit en idag istället efter en varm dusch med shampo.
6213_1203070880796_1349337165_59893.jpg

*kl*

Nya bilder på mina killar:

Pharazôn (Prinsen) är nu 5 månader, snart dags att åka till sitt nya hem..
DSC00693.JPG

DSC00694.JPG

Commencement (Ceazar) är 3 månader - kommer ni ihåg att den här killen var vanlig gulbrun?! Gick över.. ;)
315a.JPG

318a.JPG

I övrigt så är Kitty igång och rids ett par gånger i veckan, vi tränar också för dressyrtränare och det går jättebra. Penny fick ta en tur med vagnen i lördags, vilket hon tyckte var skitkul. Betty hade sele för första gången igår och i höst/vinter ska vi köra in både henne och Kitty.

Vad fina! Jag gillar spec Ceazar, wunderbar! :d

Kul att du ska köra in din, jag tänkte börja med Lirio i vår. Jag har en underbar liten vagn som bara väntar på att grabben ska växa i den:

Han är en liten barock-häst, säg det till dina akademikerkompisar... ;)
Spännande, då får vi följas åt här i tråden! Jag har aldrig kört in en häst så jag tänker ta hjälp av experten, även kallad mamma..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 501
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 483
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka