Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Så duktiga ni är!
Och vilken skillnad det är på Kitty, hon har verkligen fyllt ut och fått en riktigt fin rumpa;)

tack :)

jå, hon har vuxit till sig ganska mkt i sommar, och blivit en vacker liten tjej :D

Pojken! :love:
Jag ska upp i dina trakter om ett tag, då bara måste jag svänga förbi och hälsa på. Får planera trippen så du är hemma när jag för engångskull är där kring;)

Och till tråden, här är bilder på mina två ljusa pojkar Soda och Apollo

Ohh dom är så fina!
Jag såg Apollos pappa på bild nyligen när jag satt och läste om färggenetik, och det tog mig några minuter innan jag kom på varför jag kände igen namnet, men har ju sett och läst om din när ajg vart inne och kolalt distans och araber ;)

Måste säga att även att jag aldrig ens träffat en Morgan IRL så skulle jag mycekt ävl kunna tänka mig en, eller en (syndar ajg nu?) korsning med arab hihi

Tack!
Ja Apollos pappa finns med lite varstans pga hans lite ovanligare färg. Min lille Apollo ärvde faktiskt hans dun gen och är en dunalino (isabellblack)

För vissa syndade du säkert med de orden;) Men mitt Morgansto är faktiskt dräktig med en arabhingst då jag vill försöka få fram en bra framtida distanshäst. Det finns ju inga garantier för att det blir just det men när jag planerade kombinationen var det iaf de målet jag hade (elelr har rättare sagt)

Tackar alla för komplimangerna:)
Hoppas bara domarna på avelsvärderingen tycker samma nästa år om Soda pop;) är för hundan redan nervös inför det där kapitlet haha

Va roligt att höra att du tänker avelsvädera honom! Jag tycker att det är en bra service, som man då erbjuder stoägarna som letar hingst!
Jag önskar dig lycka till!:bow:

Japp det är målet, såvida han (peppar peppar) inte går och skadar sig eller något;)

Nu har du fått kläm på det, så stilig Charles är! Jag vill verkligen köra in Soda så han kan göra ett "komplett" bruksprov som 5åring, men jag kan inte mycket om körning längre och ingenting om inkörning.
Först och främst får jag väl hitta en billig sele att köpa

Så här gjorde jag Charles som 1 åring när jag tömmkör han i en sidepull!
http://www.pixbox.se/pic_show_id29454465.html

Sen släpade vi när han var 2 år den andra bilden ovanför!
Hans-Erik var bussig och lånade mig selar under de första åren!

Senast ändrad av en moderator:

Vilken snygging:)
Jag lägger in en färsk bild på min underbara kompis, Molle.
sept-09014.jpg

Ville bara titta in o säga hej på er alla Morgankompisar. Kram från Kos.
kosblogg

Hej
Hoppas ni alla haft riktigt fin helg med morganhästens dag o allt. Jag har varit på Scandinavian morgans och ridit avelshingsten Querido. En fantastisk upplevelse. Vad gjorde ni andra? Nästa vecka ska jag påbörja inkörningen av Hawkeye. Det ska bli spännande. Rapporter kommer givetvis med bilder:-)

Hej hej,

Vi hade jättetrevligt! Penny visades tömkörd, precis som på rikset. Dan visades riden, Betty släpptes lös i ridhuset, sen hade vi en trail-in-hand de två ungdomarna emellan. Sedan visades Kitty riden i western samt som första morgan i Europa - riden i tölt. Slutligen visades mina fölungar lösa och sedan ställde vi upp alla hästarna på riktigt show-vis. Tyvärr kom det inte så mycket folk med tanke på att vi bor i Sveriges hästtätaste del så det var väldigt trist men det fanns en journalist på plats så har vi tur kommer det en artikel i en av hästtidningarna.

Lite bilder som är tagna för ett par veckor sen:

Penny och Anna på tur
7129_168462251647_653951647_4155215_2582196_n.jpg

Betty med sele för första gången
7129_168462236647_653951647_4155214_1040443_n.jpg

Tösen växer till sig lite
7129_168452786647_653951647_4155113_3967573_n.jpg

7129_168452771647_653951647_4155110_3546708_n.jpg

Det låter som om ni hade en trevlig dag! Bra jobbat!

*kl*

Jag inventerade i mina (Georgias :p) täcken, och hu vad hon har vuxit sedan i våras!!! Inget passade på något håll... I alla fall 1 dm för korta och fattades 1,5 dm runt bogen... Jisses, det är bara till att köpa nytt! :)

Jag har en massa täcken till salu, storlek 115-135, de flesta i 125, både stall- regn och vintertäcke, nytvättade i högtryckstvätten.. Väldigt billigt för de bara samlar damm.. Bland annat Flyinge Flamingos gamla vintertäcke. ;)
När får jag tidning på posten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 506
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 483
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18